پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:31 PM
6 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1389; 9(34):127-156. |
الويت بندي عوامل موثر بر عملکرد مديران آموزش و پرورش با استفاده از فنون تصميم گيري چندگانه (تجزيه و تحليل سلسله مراتبي و تخصيص خطي بردا) |
موسي خاني مرتضي,حميدي ناصر*,نجفي زهرا |
* گروه مديريت صنعتي قزوين، دانشگاه آزاد اسلامي |
ميزان موفقيت سازمان ها در رسيدن به اهدافشان ارتباط مستقيم با عملکرد کارکنانشان دارد، از اين رو جايگاه کارکنان و عملکردشان براي سازمان مهم است و در همين راستا ارزش يابي عيني آن ها نيز اعتبار زيادي دارد. براي گريز از ارزش يابي ذهني ضروري است در کنار توجه به معيارهاي کاري، اخلاقي و ارزش يابي، عوامل موثر بر عملکرد نيز مطالعه شوند. در اين تحقيق که از پنج مهارت معرفي شده در تحقيقات پيشين استفاده شد، مهارت چنين تعريف شد: «ظرفيت آموخته شده که باعث مي شود يک کار در کوتاه ترين زمان و با صرف کم ترين انرژي انجام داده شود. به نظر خبرگان مهارت ها به عنوان عوامل مياني موثر بر عملکرد قابل طرح هستند.» اين مهارت ها عبارت اند از: سازماندهي، رهبري، برقراري ارتباطات گروهي، استفاده از روابط انساني و ارزش يابي. |
كليد واژه: عملکرد، مهارت هاي مديريت، تجزيه و تحليل سلسله مراتبي، فن تصميم گيري گروهي بردا، آموزش و پرورش |
![]() |
نسخه قابل چاپ |