پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:31 PM
4 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1389; 9(34):61-88. |
مقايسه مسووليت پذيري، روحيه همکاري، سلامت عمومي، رضايت از زندگي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان مدارس شبانه روزي و روزانه استان آذربايجان غربي |
ميكائيلي منيع فرزانه* |
* گروه علوم تربيتي، دانشگاه اروميه |
هدف اين پژوهش بررسي حس مسووليت پذيري، رضايت از زندگي، روحيه همکاري، سلامت عمومي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مدارس شبانه روزي در دو مقطع راهنمايي و متوسطه و مقايسه آن با دانش آموزان مدارس روزانه است. بدين منظور با نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي،375 دانش آموز شبانه روزي و گروهي از دانش آموزان مدارس روزانه (به عنوان گروه همتا) از دو مقطع راهنمايي و متوسطه انتخاب شدند. براي سنجش متغيرهاي مورد نظر از خرده مقياس مسووليت پذيري آزمون شخصيت کاليفرنيا، آزمون سلامت عمومي (GHQ-28)، مقياس چند وجهي رضايت از زندگي ويژه دانش آموزان و آزمون روحيه همکاري مارتين استفاده شد. براي تجزيه و تحليل يافته ها آمار توصيفي و آزمون t به کار رفت. نتايج نشان دادند که ميانگين نمره دانش آموزان مدارس شبانه روزي در متغيرهاي مسووليت پذيري، روحيه همکاري و پيشرفت تحصيلي بيشتر از دانش آموزان مدارس روزانه بوده و اين تفاوت معنادار است. اما در متغير مشکلات جسماني، سلامت عمومي و رضايت از دوستان، مدرسه و محل زندگي وضعيت دانش آموزان مدارس روزانه بهتر بوده است. |
كليد واژه: دانش آموزان مدارس شبانه روزي، دانش آموزان مدارس روزانه، حس مسووليت پذيري، رضايت از زندگي، روحيه همکاري، سلامت عمومي، پيشرفت تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |