0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  11:31 PM

 4 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1389; 9(34):61-88.
 
مقايسه مسووليت پذيري، روحيه همکاري، سلامت عمومي، رضايت از زندگي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان مدارس شبانه روزي و روزانه استان آذربايجان غربي
 
ميكائيلي منيع فرزانه*
 
* گروه علوم تربيتي، دانشگاه اروميه
 
 

هدف اين پژوهش بررسي حس مسووليت پذيري، رضايت از زندگي، روحيه همکاري، سلامت عمومي و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مدارس شبانه روزي در دو مقطع راهنمايي و متوسطه و مقايسه آن با دانش آموزان مدارس روزانه است. بدين منظور با نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي،375  دانش آموز شبانه روزي و گروهي از دانش آموزان مدارس روزانه (به عنوان گروه همتا) از دو مقطع راهنمايي و متوسطه انتخاب شدند. براي سنجش متغيرهاي مورد نظر از خرده مقياس مسووليت پذيري آزمون شخصيت کاليفرنيا، آزمون سلامت عمومي (GHQ-28)، مقياس چند وجهي رضايت از زندگي ويژه دانش آموزان و آزمون روحيه همکاري مارتين استفاده شد. براي تجزيه و تحليل يافته ها آمار توصيفي و آزمون t به کار رفت. نتايج نشان دادند که ميانگين نمره دانش آموزان مدارس شبانه روزي در متغيرهاي مسووليت پذيري، روحيه همکاري و پيشرفت تحصيلي بيشتر از دانش آموزان مدارس روزانه بوده و اين تفاوت معنادار است. اما در متغير مشکلات جسماني، سلامت عمومي و رضايت از دوستان، مدرسه و محل زندگي وضعيت دانش آموزان مدارس روزانه بهتر بوده است.

 
كليد واژه: دانش آموزان مدارس شبانه روزي، دانش آموزان مدارس روزانه، حس مسووليت پذيري، رضايت از زندگي، روحيه همکاري، سلامت عمومي، پيشرفت تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها