پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:31 PM
3 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1389; 9(34):45-60. |
بررسي تاثير آموزش يادگيري مغزمحور بر درک مطلب و سرعت يادگيري دانش آموزان سوم ابتدايي |
سيفي سميه,ابراهيمي قوام صغري,فرخي نورعلي |
هدف پژوهش حاضر، بررسي تاثير آموزش يادگيري مغزمحور بر درک مطلب و سرعت يادگيري دانش آموزان سوم دبستان است. در اين پژوهش از روش نيمه آزمايشي و طرح کنترل گروه نابرابر استفاده شد. آزمودني ها 40 دانش آموز پسر سوم دبستاني بودند که پژوهشگر آن ها را انتخاب کرده و سپس در دو گروه آزمايش و کنترل جاي داده بود. به معلم گروه آزمايش طي پنج جلسه و به اولياي آن ها طي يک جلسه آموزش هاي مغزمحور داده شد. محيط يادگيري بر اساس مولفه هاي تاثيرگذار بر مغز (نور، تغذيه، اکسيژن، رنگ، موسيقي و آب) تغيير يافت. سپس، معلم گروه آزمايش دروس خود را بر اساس اصول يادگيري مغزمحور در مدت سه ماه آموزش داد. براي هر دو گروه )آزمايش و کنترل) پيش آزمون و پس آزمون درک مطلب و سرعت يادگيري اجرا شد. يافته ها حاکي از آن بود که آموزش يادگيري مغزمحور بر ميزان درک مطلب و سرعت يادگيري دانش آموزان افزوده و بر افزايش کيفيت يادگيري آن ها تاثير قابل توجهي گذاشته است. |
كليد واژه: مغز، آموزش يادگيري مغزمحور، اصول يادگيري مغزمحور، درک مطلب، سرعت يادگيري |
نسخه قابل چاپ |