0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391  11:31 PM

 1 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1389; 9(34):7-24.
 
رابطه نيمرخ سبک هاي يادگيري دانش آموزان دوره راهنمايي شهر اصفهان با عملکرد تحصيلي آن ها در دروس رياضي و علوم
 
عريضي حميدرضا,عابدي احمد*,تاجي مريم
 
* دانشكده علووم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه اصفهان
 
 

هدف اين پژوهش، بررسي رابطه نيمرخ سبک هاي يادگيري جکسون )تکانش پذيري، استقلال هيجاني، مسووليت پذيري، عملگرايي( در دانش آموزان دوره راهنمايي با عملکرد تحصيلي آن ها در دروس رياضي و علوم است. جامعه آماري اين پژوهش را دانش آموزان سال تحصيلي 88-87 دوره راهنمايي شهر اصفهان تشکيل مي دادند. بدين منظور، 120 دانش آموز دختر و پسر سال سوم راهنمايي، به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي، انتخاب شدند. روش تحقيق همبستگي و نوع تحقيق کاربردي بود. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه نيمرخ سبک هاي يادگيري جکسون(LSP)  استفاده شد. داده ها با روش تحليل عاملي تاييدي، همبستگي پيرسون، و آزمون فيشر تجزيه و تحليل شدند. نتايج پژوهش نشان داد که بين سبک يادگيري استقلال هيجاني و عملکرد تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر در درس رياضي و بين سبک يادگيري عملگرايي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر در درس علوم رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.

 
كليد واژه: سبک هاي يادگيري جکسون، عملکرد تحصيلي، دوره راهنمايي تحصيلي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها