پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:31 PM
1 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1389; 9(34):7-24. |
رابطه نيمرخ سبک هاي يادگيري دانش آموزان دوره راهنمايي شهر اصفهان با عملکرد تحصيلي آن ها در دروس رياضي و علوم |
عريضي حميدرضا,عابدي احمد*,تاجي مريم |
* دانشكده علووم تربيتي و روانشناسي، دانشگاه اصفهان |
هدف اين پژوهش، بررسي رابطه نيمرخ سبک هاي يادگيري جکسون )تکانش پذيري، استقلال هيجاني، مسووليت پذيري، عملگرايي( در دانش آموزان دوره راهنمايي با عملکرد تحصيلي آن ها در دروس رياضي و علوم است. جامعه آماري اين پژوهش را دانش آموزان سال تحصيلي 88-87 دوره راهنمايي شهر اصفهان تشکيل مي دادند. بدين منظور، 120 دانش آموز دختر و پسر سال سوم راهنمايي، به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي چند مرحله اي، انتخاب شدند. روش تحقيق همبستگي و نوع تحقيق کاربردي بود. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه نيمرخ سبک هاي يادگيري جکسون(LSP) استفاده شد. داده ها با روش تحليل عاملي تاييدي، همبستگي پيرسون، و آزمون فيشر تجزيه و تحليل شدند. نتايج پژوهش نشان داد که بين سبک يادگيري استقلال هيجاني و عملکرد تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر در درس رياضي و بين سبک يادگيري عملگرايي و عملکرد تحصيلي دانش آموزان دختر و پسر در درس علوم رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. |
كليد واژه: سبک هاي يادگيري جکسون، عملکرد تحصيلي، دوره راهنمايي تحصيلي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |