پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:27 PM
7 : نوآوري هاي آموزشي تابستان 1390; 10(38):135-150. |
تبيين ابعاد ناشناخته آموزشكده كارآفرين |
صدري عباس* |
* دانشگاه شهيد رجايي |
كارايي و اثربخشي آموزشكده هاي فني و حرفه اي و علمي-كاربردي در دو دهه اخير مورد ترديد قرار گرفته است. از آنجا كه ميزان كارايي و اثربخشي دوره هاي كارداني با ميزان جذب فارغ التحصيلان به بازار كار، ايجاد اشتغال و كيفيت ارائه خدمت در محيط كار همبستگي دارد، كاركردهاي دوره كارداني اساسا بايد معطوف به بازار كار باشد. از طرفي چون جهت گيري و نگرش جامعه ما معطوف به تحصيل در دوره هاي بالاتر آموزش عالي است، بحث اشتغال فارغ التحصيلان اين مقطع تحصيلي و مهارت هايي كه منجر به چنين اشتغالي مي گردد مورد بي مهري قرار گرفته است. در طي چند دهه گذشته سياستمداران و برنامه ريزان آموزشي ساز و كارهاي جديدي را براي بالا بردن كارايي و اثربخشي آموزش هاي دوره كارداني طراحي و به اجرا در آورده اند، اما به نظر مي رسد اين تلاش ها چندان تاثيرگذار نبوده است. |
كليد واژه: اردوگاه كارآفريني، آموزشكده كارآفرين، آموزش هاي مادام العمر، آموزش حسب شايستگي |
نسخه قابل چاپ |