پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:22 PM
3 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1390; 9(37):53-70. |
بررسي تاثير آموزش تاريخ فيزيک بر دانش و نگرش شاگردان دختر پايه دوم دبيرستان |
محبوبي خديجه,وصالي منصور,سعادت مهدي |
يافته هاي بسياري نشان مي دهد که استفاده از تاريخ علم در ايجاد درک درست نسبت به علم در ميان دانش آموزان بسيار تاثيرگذار است. به همين دليل در اين تحقيق تاثير روش تدريس مبتني بر استفاده از تاريخ فيزيک بر دانش و نگرش شاگردان در مقايسه با روش معمول، و همچنين رابطه بين دانش و نگرش شاگردان را مورد بررسي قرار داده ايم. اين پژوهش از نوع تحقيقات شبه آزمايشي است که در گروه کنترل از روش تدريس سنتي و در گروه آزمايش از روش تدريس مبتني بر تاريخ فيزيک استفاده شده است. براي سنجش دانش و نگرش شاگردان در پيش آزمون و پس آزمون به ترتيب از آزمون نقشه مفهومي و پرسش نامه نگرش سنج استفاده شده است. براي بررسي رابطه بين دانش و نگرش شاگردان از آزمون همبستگي پيرسون، و براي بقيه فرضيه ها از آزمون تي تست دو نمونه اي مستقل استفاده گرديده است. |
كليد واژه: يادگيري، نگرش، دانش، تاريخ فيزيک، روش تدريس |
نسخه قابل چاپ |