پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1391 11:22 PM
1 : نوآوري هاي آموزشي بهار 1390; 9(37):7-30. |
ارزشيابي شبکه ملي مدارس ايران (رشد) بر اساس ملاک هاي طراحي سايت هاي آموزشي و مقايسه آن با ديگر سايت هاي آموزشي |
حميدزاده غلامرضا,قاسمي محمود,عزيزآبادي سميه,محمدنژاد سيدعلي |
هدف اين پژوهش توصيفي، ارزشيابي شبکه آموزشي رشد بر اساس ملاک هاي طراحي وب سايت هاي آموزشي و مقايسه آن با وب سايت هاي آموزشي ديگر است. جامعه پژوهش کليه وب سايت هاي آموزشي مي باشد. نمونه مورد بررسي، به روش نمونه گيري هدفمند، بر مبناي بيشترين تعداد مراجعين به سايت ها انتخاب شده است. ابزار پژوهش چک ليست محقق ساخته اي است که از تجميع و تلخيص ملاک هاي استاندارد تعريف شده در اين زمينه ساخته شده است. اين چک ليست شامل مدل تركيبي10 C ، كارس و كرزلي و همچنين ملاك هاي ارائه شده توسط دازر (2002) و اسماوي ورزاك (2006) مي باشد و وب سايت رشد را از ابعاد تعامل، استفاده از رسانه، برگزاري آزمون، ابزارهاي برقراري ارتباط، ظاهر سايت، محتواي ارائه شده، راهنما، راحتي کاربر و امکانات جانبي مورد ارزيابي و مقايسه قرار مي دهد. روايي ابزار توسط استادان و صاحب نظران مورد تاييد قرار گرفته است. اطلاعات مورد نياز براي پاسخ به سوالات طرح شده از طريق اسناد و مدارک کتابخانه اي، گزارش هاي تحقيقي و جست و جو در شبکه جهاني اينترنت و مشاهده و بررسي تک تک وب سايت هاي نام برده گردآوري شده است. |
كليد واژه: ارزشيابي، ملاك هاي ارزشيابي، شبكه ها (سايت ها)ي آموزشي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |