پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:26 PM
4 : مطالعات برنامه درسي تابستان 1389; 5(17):86-114. |
تحليل و آسيب شناسي محتواي کتب درسي زبان انگليسي دوره متوسطه و ارزيابي آن با معيار رويکرد آموزش ارتباطي زبان |
صفرنواده خديجه*,علي عسگري مجيد,موسي پور نعمت اله,عناني سراب محمدرضا |
* دانشگاه تربيت معلم |
کسب مهارت ها و شناخت، مستلزم رويارويي با تجارب يادگيري مناسب مي باشد و اگر دانش آموز در معرض اين تجارب قرار نگيرد هرگز نمي تواند مهارت ها و شناخت مورد نظر را کسب کند. در اين مقاله با استناد به اين ديدگاه که فقدان و نبود بعضي از تجارب مي تواند به اندازه تجاربي که دانش آموزان کسب مي کنند بر يادگيري تاثير بگذارد. به مطالعه کاستي هاي برنامه درسي زبان انگليسي دوره متوسطه با تاکيد بر محتوا پرداخته شده و معيار آن براي کشف اين کاستي ها رويکرد ارتباطي بوده است. با توجه به اهميت معناداري فعاليت ها در رويکرد ارتباطي و هم چنين تقويت مهارت هاي زبان آموزي و توانش ارتباطي به عنوان هدف آموزش زبان در اين رويکرد، سه مقوله هدف، چهار مهارت اصلي زبان آموزي و فعاليت هاي کتب درسي و هم چنين اصول و ويژگي هاي رويکرد ارتباطي مورد تحليل و ارزيابي واقع شد. |
كليد واژه: برنامه درسي، کتب درسي زبان انگليسي، رويکرد ارتباطي، تحليل و ارزيابي |
نسخه قابل چاپ |