0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391  10:26 PM

 3 : مطالعات برنامه درسي تابستان 1389; 5(17):57-85.
 
تبيين اثر برنامه درسي پنهان مدارس بر بازده هاي عاطفي يادگيري در دانش آموزان دوره راهنمايي به منظور ارايه مدل
 
بيان فر فاطمه*,ملکي حسن,سيف علي اكبر,دلاور علي
 
* دانشگاه علامه طباطبايي
 
 

به منظور کشف آثار برنامه درسي پنهان مدارس بر بازده هاي عاطفي يادگيري دانش آموزان دوره راهنمايي و ارايه مدلي در جهت طراحي محيط هاي آموزشي بهتر از روش پژوهش آميخته يا ترکيبي بود. جامعه آماري مدارس دوره راهنمايي دخترانه منطقه 1 آموزش و پرورش شهر تهران، 9 مدرسه انتخاب و به مدت 8 ماه مورد مشاهده قرار گرفتند و داده هاي لازم با استفاده از ابزارهاي گوناگون جمع آوري و با شيوه هاي متناسب آماري تحليل شدند. نتايج رگرسيون چندگانه بين مولفه هاي برنامه درسي پنهان محيط اجتماعي و فيزيکي مدرسه با بازده هاي عاطفي يادگيري همبستگي چندگانه برابر با 0.93 را نشان داد، با توجه به ضريب تبيين نشان داده شد که 85.68 درصد بازده هاي عاطفي يادگيري دانش آموزان متاثر از برنامه درسي پنهان مدارس است. هم چنين، در اکثر مدارس و کلاس هاي درس مورد مشاهده، دانش آموزان تحت تاثير آثار منفي و قصد نشده برنامه درسي پنهان قرار داشتند، که اين آثار به طور مستقيم و غيرمستقيم بر بازده هاي عاطفي يادگيري آن ها اثرات منفي و پايداري مي گذاشت. به منظور کاهش آثار منفي اين برنامه و طراحي محيط هاي آموزشي مطلوب تر مدلي طراحي و پيشنهاد شده است که شرح آن ارايه مي شود.

 
كليد واژه: بازده هاي عاطفي يادگيري، ارايه مدل، برنامه درسي پنهان
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها