پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:24 PM
6 : مطالعات برنامه درسي بهار 1386; 1(4):85-102. |
الگوي برنامه درسي مذاكره اي، ره يافتي نو براي تمركززدايي از آموزش متوسطه |
جاويدي كلاته جعفرآبادي طاهره* |
* دانشگاه فردوسي مشهد |
هدف اصلي از نگارش اين مقاله، معرفي برنامه درسي مذاکره اي و تصريح نقش آن در تمرکززدايي از آموزش متوسطه مي باشد. براساس الگوي برنامه درسي مذاكره اي، مشاركت دانش آموزان در فعاليتهاي مدرسه، محدود به امور اجرايي نمي شود؛ بلكه به دانش آموزان اجازه داده مي شود تا در حوزه هاي سياست گذاري، تصميم گيري و قانونگذاري نيز شركت كنند. از اين رو در اين الگو امكان بيشتري براي تمركززدايي از نظام آموزش متوسطه فراهم مي آيد. |
كليد واژه: |
![]() |
نسخه قابل چاپ |