0

مقالات مطالعات برنامه درسی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391  10:22 PM

 5 : مطالعات برنامه درسي زمستان 1386; 2(7):123-150.
 
بررسي نتايج برنامه فلسفه براي کودکان روي مهارت هاي استدلالي و عملکرد رفتاري کودکان
 
ناجي سعيد,قاضي نژاد پروانه
 
 
 

هدف اصلي اين مقاله، مطالعه تاثير کلاس هاي فلسفه براي کودکان و نوجوانان و امتحان پيش بيني هاي به عمل آمده توسط خود اين برنامه در زمينه پيشرفت و تقويت مهارت هاي فکري و عملکرد رفتاري کودکان است. در اين تحقيق از شيوه پژوهش غيرکمي و کيفي استفاده شده و رفتار و عملکرد کودکان به صورت موردي مطالعه شده است. ابزارها و منابع اصلي شامل مشاهدات ثبت شده توسط مربي و کمک مربي، والدين و معلمان و نيز نظر سنجي از کودکان شرکت کننده و والدين آن ها بود. براي انجام اين تحقيق، کلاس هايي به صورت يک کارگاه در 11 جلسه پي در پي تشکيل شدند و در اين کار بيشتر از روش کلاس داري و حلقه کندوکاو شارپ - ليپمن و داستان هاي ويراسته فليپ کم بهره گرفته شد. نتايج به دست آمده مويد ارتقا و تقويت بيشتر مهارت هاي پيش بيني شده فکري کودکان بود. کودکان به شدت به اين نوع کلاس ها علاقه نشان دادند. مهارت هاي فوق الذکر، به همراه علاقه کودکان در اين مقاله به طور مفصل مطرح شده است. مهارت هاي تقويت شده شامل استدلال، تمييز امور مشابه، داوري و قضاوت درست، تفکر انتقادي، خلاق و مسوولانه بود. اعتماد به نفس و قدرت حل مساله هم در کودکان به طور قابل توجهي بالا رفته بود.

 
كليد واژه: فلسفه براي کودکان و نوجوانان، حلقه کند و کاو، مهارت هاي فکري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها