پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:22 PM
3 : مطالعات برنامه درسي پاييز 1386; 2(6):51-78. |
بررسي ميزان برخورداري کتب فارسي، تاريخ و تعليمات اجتماعي دوره راهنمايي تحصيلي از مولفه هاي هويت ملي |
شمشيري بابك,نوشادي محمودرضا |
دقت و توجه کارشناسانه در انتخاب محتواي درسي و پيام هاي آشکار و مکنون آن ها مي تواند، به صحت و سلامت فرايند شکل دهي هويت ملي و هم چنين رشد آن در دانش آموزان کمک نمايد. به همين دليل مساله کلي پژوهش حاضر عبارت است از چگونگي پرداختن کتب تعليمات اجتماعي، تاريخ و فارسي دوره راهنمايي به مقوله هويت ملي و نيز شناسايي کاستي ها و آسيب پذيري هاي هر کدام از آن ها در متون درسي. براي انجام پژوهش حاضر و پاسخ گويي به سوالات آن، از روش تحليل محتوا استفاده شده است. |
كليد واژه: هويت ملي، برنامه درسي، کتاب درسي، دوره راهنايي تحصيلي |
نسخه قابل چاپ |