پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:21 PM
4 : مطالعات برنامه درسي زمستان 1386; 2(7):95-122. |
بررسي تاثير روش اجتماع پژوهشي بر پرورش مهارت هاي استدلال در دانش آموزان دختر پايه سوم راهنمايي |
مرعشي سيدمنصور,حقيقي جمال,بنابي مباركي زهرا,بشليده كيومرث |
هدف پژوهش حاضر، بررسي تاثير روش اجتماع پژوهشي در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارت هاي استدلال در دانش آموزان دختر پايه سوم يکي از مدارس راهنمايي اهواز بود. نمونه اين پژوهش شامل 60 دانش آموز دختر بود که به روش نمونه گيري تصادفي از ميان دانش آموزان دختر پايه سوم راهنمايي انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها «آزمون مهارت هاي استدلال نيوجرسي» (NJTRS) است که توسط مرعشي و نمازکار ترجمه و مورد پايايي سنجي و اعتباريابي قرار گرفت. ضمنا براي بررسي فرضيه پژوهش از طرح پيش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. فرضيه آزمايي و تحليل داده ها نشان دادند که اجراي روش اجتماع پژوهشي در کلاس درس بر پرورش مهارت هاي استدلال دانش آموزان دختر موثر واقع مي شود. يافته هاي پژوهش حاضر مويد نتايج پژوهش هاي انجام گرفته شده در داخل و خارج کشور است. |
كليد واژه: روش اجتماع پژوهشي، فلسفه براي کودکان، مهارت هاي استدلال |
نسخه قابل چاپ |