پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:17 PM
5 : مطالعات برنامه درسي بهار 1387; 3(8):106-131. |
شناسايي الگوي طراحي آموزشي مطلوب براي آموزش هاي صنعتي |
فردانش هاشم,كرمي مرتضي |
از ديرباز، استفاده از الگوهاي طراحي آموزشي با رويکرد سيستمي در آموزش هاي صنعتي متداول بود و تنها پس از ظهور رويکرد سازنده گرايي، کاربرد الگوهاي سيستمي مورد ترديد قرار گرفت. بي شک کاربرد الگوهاي طراحي آموزشي کارا در بهره وري نظام هاي آموزشي در مراکز صنعتي، نقش تعيين کننده اي دارد. زيرا عرصه صنعت جايگاهي است که در سه دهه اخير، بيشترين اقدامات طراحي آموزشي در آن انجام شده است. در اين پژوهش انتخاب رويکرد و الگوي مناسب طراحي آموزشي براي سطوح متفاوت سازماني (کارگري و مديريتي) براي اولين بار مورد بررسي و مقايسه قرار مي گيرد و مسلما راهگشاي حل مسايل مربوط به آموزش هاي صنعتي و ارتقاي کارآيي نظام هاي آموزشي اين مراکز خواهد بود. |
كليد واژه: طراحي آموزشي، آموزش صنعتي، رويکرد سيستمي، رويکرد سازنده گرايي |
نسخه قابل چاپ |