پاسخ به:مقالات مطالعات برنامه درسی
پنج شنبه 21 اردیبهشت 1391 10:15 PM
2 : مطالعات برنامه درسي پاييز 1387; 3(10):20-38. |
ارزيابي برنامه درسي علوم دوره راهنمايي از منظر آموزش هاي فراشناختي |
صفري يحيي*,مرزوقي رحمت اله |
* دانشگاه شيراز، دانشكده علوم تربيتي و روانشناسي |
لزوم گنجاندن آگاهي هاي فراشناختي در برنامه درسي، از جمله موضوعاتي است كه مورد تاكيد پژوهش هاي اخير قرار دارد. برخي از تحقيقات ادعا مي كنند كه مهارت هاي فراشناختي بخش عمده اي از واريانس عملكرد تحصيلي را تبيين مي كند. هدف پژوهش حاضر ارزيابي برنامه درسي علوم دوره راهنمايي از مدنظر ميزان تاكيد بر آگاهي هاي فراشناختي است. جامعه آماري شامل اين موارد بود: |
كليد واژه: برنامه درسي، آموزش فراشناختي، دوره راهنمايي، تحليل محتوا |