پاسخ به:بانک مقالات مدیریت صنعتی
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 7:52 PM
9 : مديريت صنعتي بهار و تابستان 1389; 2(4):143-162. |
ارايه مدلي براي تعيين سطح تعهد و پذيرش مديريت كيفيت فراگير (بررسي موردي در تامين كنندگان شركت سازه گستر سايپا) |
مهدوي مزده محمد,جلالي ناييني سيدغلام رضا,متوليان امين* |
* دانشكده مهندسي صنايع، دانشگاه علم و صنعت ايران / شركت سازه گستر سايپا |
مديريت كيفيت فراگير راهكاري است كه بسياري از سازمان ها براي بقا خود در عرصه رقابت برگزيده اند. مديران سازمان ها نيازمند كسب اطلاع در خصوص سطح TQM در سازمان هايشان هستند. هرچند ميزان استقرار مديريت كيفيت فراگير تا حدودي زيادي مي تواند نشان دهنده جايگاه و سطح سازمان در پذيرش اين نگرش باشد، اما بايد توجه داشت كه فقط نهادينه شدن مديريت كيفيت فراگير به عنوان يك عادت سازماني است كه مي تواند حضور مداوم و موفق سازمان ها در اين نگرش را تضمين كند. بنابراين فارغ از ميزان اجراي مديريت كيفيت فراگير، ميزان پذيرش آن بهعنوان يك عادت سازماني اهميت فراواني خواهد داشت. در اين پژوهش تلاش شده است تا به منظور سنجش ميزان پذيرش مديريت كيفيت فراگير در سازمان ها به عنوان يك عادت سازماني، مدلي ارايه شود. در اين مقاله پرسشنامه اي تهيه شده و در بين تامين كنندگان شركت سازه گستر سايپا توزيع شده است و مدل پيشنهادي مورد تحليل قرار گرفته است. با مقايسه نتايج اجراي اين مدل در اين زنجيره و اطلاعاتي كه از قبل در اين زنجيره وجود داشته است، اعتبار مدل مورد بررسي قرار گرفته وتصوير جديدي از وضعيت زنجيره تامين اين شركت ارايه شده است. |
كليد واژه: مديريت كيفيت فراگير، پذيرش مديريت كيفيت فراگير، زنجيره تامين، خودروسازي سايپا |
نسخه قابل چاپ |