0

معماهاي ترسناک

 
samsam
samsam
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : بهمن 1387 
تعداد پست ها : 50672
محل سکونت : یزد

معماهاي ترسناک
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1391  4:08 PM

 

 
 

بازي‌هاي موفق زيادي توسط شرکت‌هاي کوچک و گم‌نام ساخته شده‌اند و به ناگاه، به يکي از بهترين‌هاي سبک خود تبديل شده‌اند. خيلي از اين بازي‌ها خلاقانه هستند.

از آن‌جا که شرکت‌هاي کوچک معمولا هزينه زيادي براي خريد نرم‌افزارهاي پيشرفته و به کار گرفتن تيم‌هاي حرفه‌اي صرف نمي‌کنند، بازي‌هاي خوب آن‌ها به خاطر خلاقيت عنوان خوب را کسب کرده‌اند و نه چيز ديگر!

بازي Machinarium يکي از بازي‌هاي خوبي بود که توسط يک گروه کوچک نرم‌افزارنويس در اروپاي شرقي ساخته شد و و در زماني اندک به يکي از بازي‌هاي پرفروش زمان خود تبديل شد. به نظر مي‌رسد بازي نوظهور Stasis که به تازگي توسط برخي از مجلات معتبر بازي در جهان معرفي شده است، مي‌تواند راهي که Machinarium پشت سر گذاشت، بپيمايد.

Stasis يک بازي معمايي در فضاي ترسناک است. در آغاز بازي، قهرمان بازي که يک دانشمند به نام John است، از خوابي عميق و طولاني بر مي‌خيزد و خود را در کف يکي از اتاق‌هاي يک فضاپيماي تحقيقاتي خالي از سکنه مي‌يابد. آخرين خاطرات او، همسر و دختر او هستند که با او در اين سفينه به همراه انبوهي از ديگر خدمه سفينه همراه بودند اما معلوم نيست که چه اتفاقي رخ داده است و چرا او تنهاي تنها در کف يکي از اتاق‌ها از خواب برخاسته است.

گيم‌پلي بازي، يک معماي Point and Click است. اين درست همان چيزي است که در بازي Machinarium نيز شاهد آن بوديم. John در اتاق‌هاي متعدد سفينه جست‌وجو مي‌کند و در هر اتاق، شيء يا سر نخي تازه مي‌يابد که براي يافتن همسر و دخترش به کار او مي‌آيند. بازيکن بايد روي اشياء مختلف کليک کند تا John به سمت آن‌ها حرکت کند و عمل متناسب با آن شيء را انجام دهد.

باز کردن در، برداشتن اشياء، اعمال تغييرات و موارد ديگر از جمله کارهايي هستند که John قادر به انجام آن‌هاست. سفينه فضايي بازي، يک سفينه بسيار پيشرفته با تعداد زيادي رايانه و واسط‌هاي عجيب و غريب است. کار کردن با اين رايانه‌ها و واسط‌ها، معماهاي پرتعداد بازي هستند. براي باز کردن درها، فعال‌سازي دستگاه‌ها، روشن کردن موتور سفينه، هدايت آن و انجام امور ديگر با اين معماها رو‌به‌رو خواهيم بود.

يک کيف به خصوص همراه John است که هر چيزي را درون خود جاي مي‌دهد! اين کيف مي‌تواند يک شيء بزرگ را به عنصري بسيار کوچک تبديل کرده و در دل خود جاي دهد تا John آن را به راحتي حمل کند و دوباره مي‌تواند آن شيء را به شکل اول خود بازگرداند. اين جاست که معماها پيچيده‌تر مي‌شوند و بايد به ترکيب اشياء مختلف هر چند که بسيار بزرگ هستند، فکر کرد.

گرافيک بازي توسط يک موتور کوچک اما توانمند طراحي شده است. يک نماي شبه سه‌بعدي با جزئيات نسبتا بالا اما با حداقل افکت‌هاي ممکن، اين بازي را به تصوير مي‌کشد. براي سينماتيک‌هاي بازي نيز فيلم‌هاي سه‌بعدي از قبل رندر شده‌اي آماده شده است.

اين بازي توسط يک تيم کوچک در آفريقاي جنوبي ساخته مي‌شود و هر يک از اعضاي تيم چندين کار مختلف را برعهده گرفته‌اند اما به طور کاملا غيرقابل انکاري اين بازي خوب از کار درآمده است.

تا به امروز زمان دقيق عرضه اين بازي تعيين نشده است، اما به احتمال زياد اين بازي در ميانه فصل تابستان به عرضه عمومي گذاشته خواهد شد. سيستم‌عامل‌هاي ويندوز و Mac OS ميزبانان اين بازي خواهند بود.

چهار راه برای رسیدن به آرامش:
1.نگاه کردن به عقب و تشکر از خدا  2.نگاه کردن به جلو و اعتماد به خدا  3.نگاه کردن به اطراف و خدمت به خدا  4.نگاه کردن به درون و پیدا کردن خدا

پل ارتباطی : samsamdragon@gmail.com

تالارهای تحت مدیریت :

مطالب عمومی کامپیوتراخبار و تکنولوژی های جدیدسیستم های عاملنرم افزارسخت افزارشبکه

 

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها