پاسخ به:بانک مقالات زنان
جمعه 22 اردیبهشت 1391 7:42 PM
5 : مطالعات زنان تابستان و پاییز 1384; 3(8):83-96. |
بررسي باورهاي برنامه ريزان درسي درباره تفاوت هاي دختران و پسران در زمينه شناختي |
صمدي معصومه* |
* پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش |
يکي از مهم ترين سازواره هاي نظام آموزش و پرورش برنامه ريزي درسي، و دست آورد آن کتاب هاي درسي است. هدف از اين پژوهش آگاهي از باورهاي فراهم آوران کتاب هاي درسي درباره تفاوت هاي دختران و پسران در زمينه شناختي است. روش اين پژوهش کيفي و جامعه آماري آن مديران، کارشناسان، و اعضاي کار گروه هاي کارشناسي در همه دفترهاي فراهم آوري کتاب هاي درسي، و صاحب نظران آشنا به فرآيند برنامه ريزي درسي و پژوهش هاي جنسيتي است. از اين ميان، 55 نفر از مديران، کارشناسان، و اعضاي کار گروه هاي کارشناسي، و 22 نفر صاحب نظران آشنا به برنامه ريزي درسي و پژوهش هاي جنسيتي، به شيوه هدف مند گزيده شدند. داده هاي مورد نياز از اين گروه، با پرسمان نيمه ساختاري، پرسش نامه پاسخ باز، و ياداشت هاي ميداني گردآوري، و به روش استقرايي تجزيه و تحليل شد. |
كليد واژه: برنامه ريزان درسي، حساسيت جنسيتي، تفاوت هاي جنسيتي، زمينه هاي شناختي |
نسخه قابل چاپ |