0

بانک مقالات زنان

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات زنان
جمعه 22 اردیبهشت 1391  7:42 PM

 5 : مطالعات زنان تابستان و پاییز 1384; 3(8):83-96.
 
بررسي باورهاي برنامه ريزان درسي درباره تفاوت هاي دختران و پسران در زمينه شناختي
 
صمدي معصومه*
 
* پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
 
 

يکي از مهم ترين سازواره هاي نظام آموزش و پرورش برنامه ريزي درسي، و دست آورد آن کتاب هاي درسي است. هدف از اين پژوهش آگاهي از باورهاي فراهم آوران کتاب هاي درسي درباره تفاوت هاي دختران و پسران در زمينه شناختي است. روش اين پژوهش کيفي و جامعه آماري آن مديران، کارشناسان، و اعضاي کار گروه هاي کارشناسي در همه دفترهاي فراهم آوري کتاب هاي درسي، و صاحب نظران آشنا به فرآيند برنامه ريزي درسي و پژوهش هاي جنسيتي است. از اين ميان، 55 نفر از مديران، کارشناسان، و اعضاي کار گروه هاي کارشناسي، و 22 نفر صاحب نظران آشنا به برنامه ريزي درسي و پژوهش هاي جنسيتي، به شيوه هدف مند گزيده شدند. داده هاي مورد نياز از اين گروه، با پرسمان نيمه ساختاري، پرسش نامه پاسخ باز، و ياداشت هاي ميداني گردآوري، و به روش استقرايي تجزيه و تحليل شد.
يافته ها نشان داد که فراهم آوران کتاب هاي درسي به تفاوت جنسيتي ذاتي در زمينه شناختي اعتقاد نداشتند و يادآور شدند که هر گونه تفاوت دختران و پسران در زمينه شناختي فرهنگي است و ريشه در چشم داشت هاي متفاوت جامعه، خانواده، گروه هم سالان، و روش هاي پرورشي والدين دارد.

 
كليد واژه: برنامه ريزان درسي، حساسيت جنسيتي، تفاوت هاي جنسيتي، زمينه هاي شناختي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها