پاسخ به:بانک مقالات زنان
جمعه 22 اردیبهشت 1391 7:39 PM
5 : مطالعات زنان تابستان و پاييز 1385; 4(2 (پياپي 11)):89-109. |
شناخت و تحليل سازه هاي موفقيت شركت هاي تعاوني زنان در ايران |
شعبانعلي فمي حسين*,چوبچيان شهلا,رحيم زاده معصومه,رسولي فاطمه |
* دانشكده اقتصاد و توسعه كشاورزي، دانشگاه تهران |
تعاوني ها از بخش هاي مهم اقتصادي كشور به شمار مي روند كه سهمي چشم گير در اشتغال دارند. در دو دهه گذشته، تعاوني هاي زنان در زمينه هاي گوناگون پايه گذاري شده و گسترش يافته اند. اين تعاوني ها براي بهبود كاركرد خود همراه به سازه هاي موثر بر موفقيت و داد و ستد تجربه توجه داشته اند. بر اين اساس، اين پژوهش براي شناسايي سازه هاي موثر بر موفقيت تعاوني هاي زنان در ايران به شيوه توصيفي - پيمايشي انجام شد. جامعه آماري پژوهش 1500 نفر از كارشناسان وزارت تعاون و ظ نفر از اعضاي هيات مديره تعاوني هاي ياد شده بودند كه از اين ميان 153 نفر از كارشناسان وزارت تعاون و 453 نفر از اعضاي هيات مديره براي نمونه پژوهش گزيده شدند. داده هاي پژوهش با پرسش نامه گردآوري شد. روايي پرسش نامه را شماري از كارشناسان موضوعي تاييد كردند. پايايي آزمون اصلي پژوهش با آلفاي كرونباخ براي پرسش نامه كارشناسان 0.84 و براي پرسش نامه اعضاي هيات مديره 0.99 بود كه نشان دهنده پايايي بالاي اين مقياس ها براي سنجش متغير اصلي پژوهش يعني موفقيت است. |
كليد واژه: تعاوني هاي زنان، موفقيت، محيط توان مندساز، محيط انگيزشي، بازاريابي |
نسخه قابل چاپ |