پاسخ به:بانک مقالات زنان
جمعه 22 اردیبهشت 1391 9:50 AM
7 : مطالعات راهبردي زنان (كتاب زنان) تابستان 1388; 11(44 (مسايل دختران)):205-238. |
اثرسنجي برنامه هاي اوقات فراغت دختران دانش آموز (مطالعه موردي استان خراسان شمالي) |
عطايي سعيدي حامد,ناصري راد محسن,محبي سيده فاطمه |
پژوهش حاضر، با هدف ارزشيابي اثربخشي برنامه اوقات فراغت دانش آموزان دختر اجرا گرديده است. روش اصلي، ارزشيابي با استفاده از طرح آزمايش شبه پانل است. جامعه آماري شامل کليه دانش آموزان دختر مقاطع تحصيلي ابتدايي (سوم تا پنجم) و راهنمايي و متوسطه شرکت کننده در برنامه اوقات فراغت تابستان 1387 در استان خراسان شمالي است. حجم نمونه 583 نفر است. داده هاي بدست آمده از اجراي پرسشنامه با استفاده از نرم افزار آماري SPSS و تحت آزمون معناداري ويلکاکسون مورد تحليل قرار گرفته است. يافته ها نشان مي دهد که ميزان دينداري، مشارکت اجتماعي، شادابي و نشاط، آشنايي با انديشه هاي امام خميني (ره) و انقلاب اسلامي در ميان دانش آموزان دختر در قبل و بعد از اجراي برنامه تفاوت داشته است طوري که مي توان گفت برنامه اوقات فراغت اثربخش بوده است. جهت اين تاثير نيز مثبت است. |
كليد واژه: ارزشيابي، اوقات فراغت، آزمون ويلکاکسون، برنامه، دختران |
نسخه قابل چاپ |