پاسخ به:مجموعه سخنراني هاي امام خميني (ره)
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 1:55 AM
بيانات امام خمينى در جمع گروه فلسطينى و اسقف كاپوچى
وحدت كلمه و اتكال به خدا عامل غلبه ملت بر طاغوت
بسم الله الرحمن الرحيم
من از شما تشكر مىكنم كه براى تفقد از من و از ملت مستضعف ما به ايران آمديد تا از نزديك وضع نهضت ما را ببينيد. شما اگر در زمان سلطنت طاغوتى آمده بوديد وضع را طور ديگر مىديديد، خيابانهاى ما را از كشتهها فرش مىديديد، زندانهاى ما را از مستضعفين و از علما و از روشنفكران مملو مىديديد، مطبوعات ما را در حال سانسور و اختناق مىديديد، ملت ما را زير بار ظلم و جور مىديديد. مامورين شاه در همه شوون مملكت ما دخالت مىكردند و مامور بودند از طرف اجانب و از طرف ابرقدرتها خصوصا آمريكا كه با ملت ما آن كنند كه كردند. ملت ما را در حدود پنجاه و چند سال اين پدر و پسر به خاك و خون كشيدند. شما اگر در آنوقت آمده بوديد به ايران، ايران را يك قتلگاه عمومى مىديديد و تمام ايران را يك زندان عمومى مىديديد. الان آمدهايد كه ملت ما بحمدالله با بيدارى، اتكال به خداى تبارك و تعالى، وحدت كلمه بر طاغوت پيروز شد. بر طاغوتى كه تمام قدرتها را داشت و تا دندان مسلح بود و از اجانب استظهار مىكرد و آنها پشتيبان او بودند و ملت ما هيچ نداشت جز قوه ايمان و اراده آهنين. با وحدت كلمه وقدرت ايمان ما برابر قدرتها غلبه كرديم و آنها را به عقب رانديم. شما در وقتى آمديد كه ما بحمدالله جمهورى اسلامى را به راى عمومى رسانديم. شما در وقتى آمديد كه ملت ما به اكثريت قريب به اتفاق راى به جمهوريت اسلامى دادند و از آن پيرمردهاى هشتاد ساله، معلولين، اشخاصى كه در بيمارستانها بودند، اشخاصى كه با چرخ مىآوردند آنها را پاى صندوق، همه و همه راى دادند بر جمهوريت اسلام، اين نبود جز اينكه ملت ما اسلام را براى خودش يك پايگاه آزادى و استقلال مىداند و لهذا باعشق و علاقه به آن راى بدهند. شما در وقتى وارد شديد به مملكت ما كه آثار آن ديكتاتورىها مرتفع شده است، اگر در آنوقت آمده بوديد چيزهاى عجيب مىديديد و الان كه آمدهايد در امان، بين برادرهاى خودتان آمدهايد و هيچ كس به شما تعرض نمىكند. در آن زمان امكان نداشت كه شما پيش من بيائيد يا اين برادرهاى ديگر پيش من بيايند،امكان نداشت كه يك اجتماعى ما داشته باشيم، امكان نداشت كه بتوانيم صداى خودمان را درآوريم، شكايت خودمان را به عالم برسانيم و لهذا ما در خارج از مملكت خودمان شكايتهاى خودمان را به
عالم رسانديم. ما در پاريس در صورتى كه من ميل نداشتم در آنجا باشم لكن حوادث طورى شد كه در پاريس ما مسائل خودمان را به تمام عالم رسانديم و زير پاى اينها را سست كرديم. شما در وقتى آمديد كه ما بحمدالله به پيروزى رسيديم و اعلام كرديم جمهوريت اسلام را.
دستورات اسلام جامع كليه ابعاد مادى و معنوى بشريت
در جمهوريت اسلام تمام آزادىها هست، اسلام براى نجات بشر آمده است. چنانچه مسيح، حضرت مسيح براى نجات بشر آمده بود و ساير انبيا براى نجات بشر آمده بودند. اسلام علاوه بر اينكه بشر را در روحيات غنى مىكند در ماديات غنى مىكند. اسلام دين سياست است قبل از اينكه دين معنويات باشد. اسلام همانطورى كه به معنويات نظر دارد و همانطورى كه به روحيات نظر دارد و تربيت دينى مىكند و تربيت نفسانى مىكند و تهذيب نفس مىكند، همانطور به ماديات نظر دارد و مردم را تربيت مىكند در عالم كه چطور از ماديات استفاده كنند و چه نظر داشته باشند در ماديات. اسلام ماديات را همچو تعديل مىكند كه به الهيات منجر مىشود. اسلام در ماديات به نظر الهيات نظر مىكند و در الهيات به نظر ماديات نظر مىكند. اسلام جامع ما بين همه جهات است و شما در روزى وارد شديد كه ما به حكومت خودمان رسيديم و همانطور ى كه اسلام معنويات را داشت و در صدر اسلام حكومت را هم داشت الان هم به خواست خداى تبارك و تعالى ما با معنوياتى كه اسلام دارد روبرو هستيم و مطيع هستيم و در ماديات و در حكومت هم يك حكومت اسلامى، يك حكومت عدل كه حكومتها تابع مردم باشند و حكومت ها براى مردم باشند، نه مردم براى حكومتها. حكومت اسلامى حكومتى است كه براى مردم خدمتگزار است. بايد خدمتگزار باشد. در اسلام ما بين اقشار ملتها هيچ فرق نيست. در اسلام حقوق همه ملتها مراعات شده است، حقوق مسيحيين مراعات شده است، حقوق يهود و زردشتيين مراعات شده است، تمام افراد عالم را بشر مىداند و حق بشرى براى آنها قائل است، تمام عالم را به نظر محبت نگاه مىكند، مىخواهد عالم مستضعفين نجات پيدا كنند، مىخواهد تمام عالم روحانى بشوند، تمام عالم به عالم قدس نزديك بشوند. اسلام براى نجات مردم بشر آمده است كه از اين علائق جسمانى آنها را رها كند و به روحيات برسد.
پيروزى ملل مستضعف و نجات قدس در سايه وحدت كلمه و اتكال به خدا
من از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه تمام مستضعفين عالم را به حوايج خودشان برساند. من از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه مستكبرن را بيدار كند. آنهايى كه ظلم مىكنند، آنها را بيدار كند و الا به دست ملتهاى مستضعف نابود كند. خداوند همه ما را توفيق عنايت كند و من از خداى تبارك و تعالى مىخواهم كه همانطورى كه ملت ما به وحدت كلمه، با وحدت كلمه، و با اتكال به خداى تبارك و تعالى پيروز شد و خودش را از بند اين خاندان و اشخاصى كه آنها را، اين خاندان را ترويج مىكردند و تاييد مىكردند نجات داد، برادران فلسطينى ما را هم خداوند تعالى نجات بدهد لكن عمده
وحدت كلمه آنهاست و عمده اتكال به خداى تبارك و تعالى. رمز پيروزى ما با وحدت كلمه ملت و اتكال به خداى تبارك وتعالى و قوت ايمان بود. قوت ايمان در ملت ما طورى بود كه شهادت را سعادت مىدانستند و دنبال شهادت بودند و خوف از مرگ نداشتند ولهذا مشتهاى اينها بر تانكها غلبه كرد. بايد ملتهاى ديگر، ملت فلسطين وحدت كلمه پيدا بكنند و اتكال به خداى تبارك وتعالى. اين رمز پيروزى در هر جا پيدا بشود، پيروز خواهند شد. بايد ملت عزيز فلسطين ما با وحدت كلمه و اتكال به خداى تبارك و تعالى، توجه به روحانيت، توجه به معنويت، توجه به خداى تبارك و تعالى كنند تا پيروز شوند. من از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه ملتهاى مستضعف همه پيروز شوند.
ما اسرائيل غاصب را محكوم مىكنيم
من از سالهاى بسيار طولانى شايد بيست سال قبل نسبت به فلسطين و نسبت به اسرائيل و نظرهاى خودم را كراراً گفتهام و حالا هم مىگويم، ما اسرائيل را محكوم مىكنيم. اسرائيل غاصب و در محلى كه آمده است به طور غصب آمده است و قدس بايد نجات پيدا بكند و اسرائيل را براند. دول عربى بايد با هم اجتماع كنند و اسرائيل را از زمينهاى خودشان برانند و دست مستعمرين را كوتاه كنند. من از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه به اين آمال ما برسيم و ما و شما در قدس هم را ملاقات كنيم.
والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته