0

مجموعه سخنراني هاي امام خميني (ره)

 
hamed_yurdum
hamed_yurdum
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 35378
محل سکونت : آذربایجان غربی-سولدوز

پاسخ به:مجموعه سخنراني هاي امام خميني (ره)
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391  1:55 AM

 

صحيفه نور ج 5 صفحه 240

تاريخ: 13/1/58

بيانات امام خمينى در جمع گروه فلسطينى و اسقف كاپوچى

وحدت كلمه و اتكال به خدا عامل غلبه ملت بر طاغوت‏

بسم الله الرحمن الرحيم‏

من از شما تشكر مى‏كنم كه براى تفقد از من و از ملت مستضعف ما به ايران آمديد تا از نزديك وضع نهضت ما را ببينيد. شما اگر در زمان سلطنت طاغوتى آمده بوديد وضع را طور ديگر مى‏ديديد، خيابان‏هاى ما را از كشته‏ها فرش مى‏ديديد، زندان‏هاى ما را از مستضعفين و از علما و از روشنفكران مملو مى‏ديديد، مطبوعات ما را در حال سانسور و اختناق مى‏ديديد، ملت ما را زير بار ظلم و جور مى‏ديديد. مامورين شاه در همه شوون مملكت ما دخالت مى‏كردند و مامور بودند از طرف اجانب و از طرف ابرقدرت‏ها خصوصا آمريكا كه با ملت ما آن كنند كه كردند. ملت ما را در حدود پنجاه و چند سال اين پدر و پسر به خاك و خون كشيدند. شما اگر در آنوقت آمده بوديد به ايران، ايران را يك قتلگاه عمومى مى‏ديديد و تمام ايران را يك زندان عمومى مى‏ديديد. الان آمده‏ايد كه ملت ما بحمدالله با بيدارى، اتكال به خداى تبارك و تعالى، وحدت كلمه بر طاغوت پيروز شد. بر طاغوتى كه تمام قدرت‏ها را داشت و تا دندان مسلح بود و از اجانب استظهار مى‏كرد و آنها پشتيبان او بودند و ملت ما هيچ نداشت جز قوه ايمان و اراده آهنين. با وحدت كلمه وقدرت ايمان ما برابر قدرت‏ها غلبه كرديم و آنها را به عقب رانديم. شما در وقتى آمديد كه ما بحمدالله جمهورى اسلامى را به راى عمومى رسانديم. شما در وقتى آمديد كه ملت ما به اكثريت قريب به اتفاق راى به جمهوريت اسلامى دادند و از آن پيرمردهاى هشتاد ساله، معلولين، اشخاصى كه در بيمارستان‏ها بودند، اشخاصى كه با چرخ مى‏آوردند آنها را پاى صندوق، همه و همه راى دادند بر جمهوريت اسلام، اين نبود جز اينكه ملت ما اسلام را براى خودش يك پايگاه آزادى و استقلال مى‏داند و لهذا باعشق و علاقه به آن راى بدهند. شما در وقتى وارد شديد به مملكت ما كه آثار آن ديكتاتورى‏ها مرتفع شده است، اگر در آنوقت آمده بوديد چيزهاى عجيب مى‏ديديد و الان كه آمده‏ايد در امان، بين برادرهاى خودتان آمده‏ايد و هيچ كس به شما تعرض نمى‏كند. در آن زمان امكان نداشت كه شما پيش من بيائيد يا اين برادرهاى ديگر پيش من بيايند،امكان نداشت كه يك اجتماعى ما داشته باشيم، امكان نداشت كه بتوانيم صداى خودمان را درآوريم، شكايت خودمان را به عالم برسانيم و لهذا ما در خارج از مملكت خودمان شكايت‏هاى خودمان را به

صحيفه نور ج 5 صفحه 241

عالم رسانديم. ما در پاريس در صورتى كه من ميل نداشتم در آنجا باشم لكن حوادث طورى شد كه در پاريس ما مسائل خودمان را به تمام عالم رسانديم و زير پاى اينها را سست كرديم. شما در وقتى آمديد كه ما بحمدالله به پيروزى رسيديم و اعلام كرديم جمهوريت اسلام را.

دستورات اسلام جامع كليه ابعاد مادى و معنوى بشريت

در جمهوريت اسلام تمام آزادى‏ها هست، اسلام براى نجات بشر آمده است. چنانچه مسيح، حضرت مسيح براى نجات بشر آمده بود و ساير انبيا براى نجات بشر آمده بودند. اسلام علاوه بر اينكه بشر را در روحيات غنى مى‏كند در ماديات غنى مى‏كند. اسلام دين سياست است قبل از اينكه دين معنويات باشد. اسلام همانطورى كه به معنويات نظر دارد و همانطورى كه به روحيات نظر دارد و تربيت دينى مى‏كند و تربيت نفسانى مى‏كند و تهذيب نفس مى‏كند، همانطور به ماديات نظر دارد و مردم را تربيت مى‏كند در عالم كه چطور از ماديات استفاده كنند و چه نظر داشته باشند در ماديات. اسلام ماديات را همچو تعديل مى‏كند كه به الهيات منجر مى‏شود. اسلام در ماديات به نظر الهيات نظر مى‏كند و در الهيات به نظر ماديات نظر مى‏كند. اسلام جامع ما بين همه جهات است و شما در روزى وارد شديد كه ما به حكومت خودمان رسيديم و همانطور ى كه اسلام معنويات را داشت و در صدر اسلام حكومت را هم داشت الان هم به خواست خداى تبارك و تعالى ما با معنوياتى كه اسلام دارد روبرو هستيم و مطيع هستيم و در ماديات و در حكومت هم يك حكومت اسلامى، يك حكومت عدل كه حكومت‏ها تابع مردم باشند و حكومت ها براى مردم باشند، نه مردم براى حكومت‏ها. حكومت اسلامى حكومتى است كه براى مردم خدمتگزار است. بايد خدمتگزار باشد. در اسلام ما بين اقشار ملت‏ها هيچ فرق نيست. در اسلام حقوق همه ملت‏ها مراعات شده است، حقوق مسيحيين مراعات شده است، حقوق يهود و زردشتيين مراعات شده است، تمام افراد عالم را بشر مى‏داند و حق بشرى براى آنها قائل است، تمام عالم را به نظر محبت نگاه مى‏كند، مى‏خواهد عالم مستضعفين نجات پيدا كنند، مى‏خواهد تمام عالم روحانى بشوند، تمام عالم به عالم قدس نزديك بشوند. اسلام براى نجات مردم بشر آمده است كه از اين علائق جسمانى آنها را رها كند و به روحيات برسد.

پيروزى ملل مستضعف و نجات قدس در سايه وحدت كلمه و اتكال به خدا

من از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه تمام مستضعفين عالم را به حوايج خودشان برساند. من از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه مستكبرن را بيدار كند. آنهايى كه ظلم مى‏كنند، آنها را بيدار كند و الا به دست ملت‏هاى مستضعف نابود كند. خداوند همه ما را توفيق عنايت كند و من از خداى تبارك و تعالى مى‏خواهم كه همانطورى كه ملت ما به وحدت كلمه، با وحدت كلمه، و با اتكال به خداى تبارك و تعالى پيروز شد و خودش را از بند اين خاندان و اشخاصى كه آنها را، اين خاندان را ترويج مى‏كردند و تاييد مى‏كردند نجات داد، برادران فلسطينى ما را هم خداوند تعالى نجات بدهد لكن عمده

صحيفه نور ج 5 صفحه 242

وحدت كلمه آنهاست و عمده اتكال به خداى تبارك و تعالى. رمز پيروزى ما با وحدت كلمه ملت و اتكال به خداى تبارك وتعالى و قوت ايمان بود. قوت ايمان در ملت ما طورى بود كه شهادت را سعادت مى‏دانستند و دنبال شهادت بودند و خوف از مرگ نداشتند ولهذا مشت‏هاى اينها بر تانك‏ها غلبه كرد. بايد ملت‏هاى ديگر، ملت فلسطين وحدت كلمه پيدا بكنند و اتكال به خداى تبارك وتعالى. اين رمز پيروزى در هر جا پيدا بشود، پيروز خواهند شد. بايد ملت عزيز فلسطين ما با وحدت كلمه و اتكال به خداى تبارك و تعالى، توجه به روحانيت، توجه به معنويت، توجه به خداى تبارك و تعالى كنند تا پيروز شوند. من از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه ملت‏هاى مستضعف همه پيروز شوند.

ما اسرائيل غاصب را محكوم مى‏كنيم

من از سال‏هاى بسيار طولانى شايد بيست سال قبل نسبت به فلسطين و نسبت به اسرائيل و نظرهاى خودم را كراراً گفته‏ام و حالا هم مى‏گويم، ما اسرائيل را محكوم مى‏كنيم. اسرائيل غاصب و در محلى كه آمده است به طور غصب آمده است و قدس بايد نجات پيدا بكند و اسرائيل را براند. دول عربى بايد با هم اجتماع كنند و اسرائيل را از زمين‏هاى خودشان برانند و دست مستعمرين را كوتاه كنند. من از خداى تبارك و تعالى خواهانم كه به اين آمال ما برسيم و ما و شما در قدس هم را ملاقات كنيم.

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته


پل ارتباطی :  daniz_0443@yahoo.com

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها