0

مجموعه سخنراني هاي امام خميني (ره)

 
hamed_yurdum
hamed_yurdum
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : دی 1390 
تعداد پست ها : 35378
محل سکونت : آذربایجان غربی-سولدوز

پاسخ به:مجموعه سخنراني هاي امام خميني (ره)
دوشنبه 11 اردیبهشت 1391  1:41 AM

 

صحيفه نور ج 5 صفحه 29

تاريخ: 15/11/57

بيانات امام خمينى در جمع خبرنگاران داخلى و خارجى در مورد معرفى مهندس بازرگان

ملت خواستار برپايى حكومت عدل اسلامى است

اعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم‏

آقايان آشفتگى چند ساله ملت ما را مى‏دانند، مطلعند كه تمام دستگاه‏هاى ملى و دولتى فلج شده است، وضع اقتصادى ما رو به نابودى رفته است، وضع فرهنگ ما خراب است، دانشگاه‏ها تعطيلند، مدارس علمى ما تعطيل است و بازارها تعطيل است. تمام اينها مضافاً به خونريزى‏هاى كه تاكنون شده است و آشفتگى‏هايى كه در مملكت ما هست، از اينها اطلاع دارند و كسانى كه مربوطند به اين، دست بردارند از شلوغكارى و با تعقل اشياء را فكر كنند و كنار بروند. ما همه اين مسائل را انشاءالله با پشتيبانى ملت حل خواهيم كرد.

شما خبرنگارها در اين مدت‏ها ملاحظه كرديد كه ملت ما از مركز تا هر جا كه چشم انداز باشد، شهرستان‏هاى بزرگ و كوچك، دهكده‏ها، قراء، قصبات، همه با هم يك فكر و يك نظر و با اراده مصمم از ما مى‏خواهند كه رژيم سلطنتى كه يك رژيم پوسيده غير عقلائى است، غير عقلى است و رژيم سلطنت محمدرضا خان، همه مردم گفتند كه اينها بايد سراغ كارشان بروند و همه مردم يكدل و يك جهت جمهورى اسلامى را مى‏خواهند. ملت ما مسلم است، علاقه‏مند به اسلام است، عدل اسلامى را ديده است، تاريخ ما از حكومت‏هائى كه در صدر اسلام بوده است خبر به ما داده است كه وضع حكومت‏ها چه بوده است، وضع حاكم چه بوده است. حضرت اميرالمومنين على ابن ابيطالب كه حاكميت بر يك صحنه بزرگ، يك ممالك بزرگ از عربستان سعودى گرفته تا مصر، ايران، عراق و سوريه و ساير جاها را داشته است، همين قاضى كه خودش قرار داده براى قضا، وقتى كه يك نفر يهودى به او دعوى كرده است و ادعا كرده است چيزى را، قاضى او را خواسته و او هم آمده است در محضر قاضى و با يهودى در عرض هم نشسته‏اند و دادخواهى شده است و قاضى حكم بر خلاف حضرت امير سلام الله عليه يعنى حكومت وقت كرده است و تسليم بوده است. يك همچو وضع حكومتى در بشر معلوم نيست تحقق پيدا كرده باشد و ما آرزوى يك همچو حكومتى داريم، يك حكومت عادل كه نسبت به افراد رعيت علاقه‏مند باشد، عقيده‏اش اين باشد كه بايد من نان خشك بخورم كه مبادا يك نفر در مملكت من زندگيش پست باشد، گرسنگى بخورد.

صحيفه نور ج 5 صفحه 30

رژيم پهلوى و مجالس منبعث از آن متكى بر سر نيزه و غير قانونى است‏

ما مى‏خواهيم يك همچو حكومت عدلى ايجاد كنيم و چنانچه شما مى‏داند - كه - يعنى خبرنگارها به واسطه اطلاعاتى كه كه در ممالك خودشان هست و ما هم بواسطه اطلاعاتى كه در اين مملكت داريم و مشاهداتى كه داشتيم، از اول كه رضاخان كودتا كرد و آمد به ايران، تا آنوقتى كه مجلس موسسان درست كرد و وكلايى خودش درست كرد، تمام اينها با سر نيزه بود و اراده ملت هيچ دخالت در اين مسائل نداشت و ملت به هيچ وجه به حساب نمى‏آمد و يك همچو جمعيتى كه او جمع كرده بود و با سر نيزه مساله موسسان را تاسيس كرد و آنها راى دادند، اين راى، راى باطل بوده است، اين مجلس، مجلس ملى نبوده است و چون مجلس ملى نبوده است، رژيم سلطنتى پهلوى يك رژيم متكى بر سر نيزه بوده است و قانونى نبوده است و وقتى رژيم قانونى نشد، مجالسى كه بعدها هم تهيه كردند، ملى نبوده است، قانونى نبوده است.

معرفى دولت موقت براى اختتام به آشفتگى هاتا تعيين دولت دائمى‏

تمام اين مسائل به ما مى‏فهماند كه الان نه دولت قانونى است، نه مجلس قانونى است (نه اين مجلس و نه آن مجلس) ولهذا چون مجلس را غير قانونى مى‏دانيم و دولت را هم غير قانونى مى‏دانيم و اوضاع كشور را آشفته مى‏بينيم، براى اينكه خاتمه بدهيم به وضع كشور، ما به واسطه اتكاء به اين آراء عمومى كه شما الان مى‏بينيد و ديديد تاكنون كه آراء عمومى با ماست و ما را به عنوان وكالت بفرمائيد يا به عنوان رهبرى، همه قبول دارند، از اين جهت ما يك دولتى را معرفى مى‏كنيم، رئيس دولتى را معرفى مى‏كنيم موقتا دولتى تشكيل بدهد كه هم به اين آشفتگى خاتمه بدهد و هم يك مساله مهمى كه مجلس موسسان است، انتخابات مجلس موسسان را درست بكند و مقدمات آن را درست كند و مجلس موسسان تاسيس بشود و همين طور انتخابات هم درست بشود و آنها دولت دائمى را انتخاب بكنند و مجلس موسسان كه به آن القاء مى‏شود كه جمهورى اسلامى را در رفراندم بگذارد، در رفراندم بگذارد جمهورى اسلامى را. با اينكه من اعتقادم اين است كه ديگر احتياج به رفراندم نيست و مردم مكرر به جمهورى اسلامى راى داده‏اند لكن براى اينكه بهانه‏ها تمام بشود و شمارش آراء بشود و ما آزادانه بايد يك همچون كارى بكنيم تا مردم بدانند، تا همه عالم بدانند كه راى آزاد كه مردم مى‏دهند به چه كسى مى‏دهند و به چه رژيمى مى‏دهند، لهذا ما دولت موقت را تعيين كرديم و چون جناب آقاى مهندس مهدى بازرگان را سالهاى طولانى است از نزديك مى‏شناسيم و يك مردى است صالح، متدين، عقيده‏مند به ديانت و امين و ملى و بدون گرايش به يك شيئى كه بر خلاف مقررات شرعى است، من ايشان را معرفى مى‏كنم كه ايشان رئيس دولت باشد و ايشان وزراى خودشان را بعد تعيين خواهند كرد و به ما معرفى مى‏كند تا اينكه شوراى انقلاب ما كه پيشنهادشان اين بوده است كه ايشان رئيس دولت باشند، شوراى انقلاب وزراى ايشان را هم بررسى بكنند و انشاءالله مسائل به طور سهل و به طور خوبى انجام بگيرد.

صحيفه نور ج 5 صفحه 31

مخالفت با حكومت اسلامى، قيام بر عليه خداست

و من بايد يك تنبه ديگرى هم بدهم و آن اينكه، من كه ايشان را حاكم كردم، يك نفر آدمى هستم كه به واسطه ولايتى كه از طرف شارع مقدس دارم، ايشان را قرار دادم. ايشان را كه من قرار دادم واجب الاتباع است، ملت بايد از او اتباع كند و يك حكومت عادى نيست، يك حكومت شرعى است، بايد از او اتباع كنند. مخالفت با اين حكومت مخالفت با شرع است، قيام بر عليه شرع است. قيام بر عليه حكومت شرع جزايش در قانون ما هست، در فقه ما هست و جزاى آن بسيار سخت زياد است. من تنبه مى‏دهم به كسانى كه تخيل اين معنى را مى‏كنند كه كارشكنى بكنند يا اينكه خداى نخواسته يك وقت قيام بر ضد اين حكومت بكنند. من اعلام مى‏كنم به آنها كه جزاى آنها بسيار سخت است در فقه اسلام. قيام بر ضد حكومت خدايى قيام بر ضد خداست، قيام بر ضد خدا كفر است و من تنبه مى‏دهم به اينها كه به روى عقل بيايند، بگذارند مملكت ما از اين آشفتگى بيرون برود، بگذارند خون‏هاى محترم ريخته نشود، بگذارند جوانهاى ما ديگر اينقدر خون ندهند بگذارند اقتصاد ما صحيح بشود، ما به تدريج كارها را اصلاح بكنيم و از خداى تبارك و تعالى مى‏خواهم كه توفيق بدهند به آقاى مهندس بازرگان كه اين ماموريت را به وجه احسن انجام بدهد.

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته


پل ارتباطی :  daniz_0443@yahoo.com

تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها