پاسخ به:بانک مقالات مدیریت دولتی
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 7:34 PM
10 : مديريت دولتي پاييز و زمستان 1388; 1(3):155-174. |
طراحي الگوي سنجش کارايي و اثربخشي مراکز آموزش عالي نظامي |
نيكوكار غلام حسين,سجادي پناه علي,رايج حمزه*,سجادي پناه مجيد |
* دانشگاه تهران، ايران |
کارآمدي نيروهاي مسلح تابعي از کارآمدي نظام آموزشي آن است. توجه به نظام آموزشي و آگاهي از ميزان اثربخشي و کارايي نتايج بدست آمده، يکي از مهم ترين وظايف فرماندهان عالي رتبه نظامي به شمار مي رود. هدف اين پژوهش دستيابي به الگوي ارزيابي عملکرد براي سنجش اثربخشي و کارايي نظام آموزش عالي دانشگاه هاي نظامي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران است. براي دستيابي به اين هدف، دو سوال طرح شده که محققين با استفاده از روش دلفي و با ابزار پرسش نامه، که براي جامعه آماري مورد مطالعه طراحي شده است در صدد پاسخگويي به سوالات تحقيق برآمده اند. نتايج تحقيق منجر به طراحي الگوي ارزيابي عملکرد با 95 شاخص عملکردي گرديده که با بکارگيري آن مي توان کارايي و اثربخشي مراکز آموزش عالي نظامي را مورد سنجش و ارزيابي قرار داد. هم چنين اين تحقيق نشان داد که شاخص هاي تدوين شده در راستاي طراحي الگو، قادر به تبيين سنجش کارايي و اثربخشي مراکز آموزش عالي نظامي مي باشند. |
كليد واژه: اثربخشي، شاخص هاي عملکردي، کارايي، ارزيابي عملکرد، مراکز آموزش عالي نظامي |
نسخه قابل چاپ |