0

بانک مقالات مدیریت دولتی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت دولتی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  12:06 PM

 5 : چشم انداز مديريت دولتي تابستان 1389; 1(2):79-92.
 
تبيين رابطه بين فناوري اطلاعات و درجه تحقق سازمان يادگيرنده
 
رهنوردآهن فرج اله,زارعپورنصيرآبادي فضل اله*,حافظي شهرام
 
* دانشگاه آزاد اسلامي كرمان
 
 

امروزه براي اينکه يک سازمان در محيط رقابتي كسب و كار باقي بماند، بايد نرخ يادگيريش برابر يا بيشتر از نرخ تغييرات محيطي باشد. اين پيش نياز به تصور سازمان يادگيرنده انجاميده است. در اين ميان بررسي ارتباط بين ابعاد سازمان يادگيرنده و ديگر عناصر سازماني، اين امکان را فراهم مي سازد تا بتوان براي بهبود يادگيري و سرانجام تبديل شدن به يک سازمان يادگيرنده، از سازوکارهاي مناسب بهره گرفت. تحقيق حاضر که از نوع همبستگي يا رابطه اي و البته پيمايشي، ميداني و کاربردي است جهت تبيين رابطه سازمان يادگيرنده با فناوري اطلاعات به انجام رسيده است. جامعه مورد مطالعه شامل شرکت هاي برتر صنعت پتروشيمي است که از بين اين شرکت ها نمونه اي به روش تصادفي ساده انتخاب شده است. يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهد که بين فناوري اطلاعات و سازمان يادگيرنده رابطه معناداري وجود ندارد. از سوي ديگر، اين پژوهش نشان مي دهد که بين فناوري اطلاعات و دو بعد از ابعاد سازمان يادگيرنده (از ميان هفت بعد) رابطه معنادار وجود دارد؛ اين ابعاد عبارتند از"توانمندسازي" و "رهبري راهبردي".

 
كليد واژه: يادگيري سازماني، سازمان يادگيرنده، فناوري اطلاعات، يادگيري مستمر
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
abedi67
دسترسی سریع به انجمن ها