0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391  7:06 PM

 3 : مديريت بازرگاني پاييز و زمستان 1387; 1(1):39-54.
 
بازارگرايي و عملکرد کسب و کار در ايران
 
ديواندري علي,نيكوكار غلام حسين,نهاونديان محمد,آقازاده هاشم*
 
* دانشكده مديريت، دانشگاه تهران، ايران
 
 

مدلي مفهومي اين تحقيق نشان دهنده ارتباط مستقيم و غيرمستقيم (از طريق ايجاد ارزش) بين بازارگرايي و عملکرد کسب و کار است. به منظور ارزيابي مدل مفهومي، نظرات 50 نفر از خبرگان از طريق پرسشنامه (شامل سوالات باز و بسته) دريافت و تحليل گرديد. به منظور تحليل داده هاي سوال باز از روش تحليل محتوا (تکنيک آنتروپي شانون) و در رابطه با داده هاي سوالات بسته از آزمون دو جمله اي (جهت اهميت مستقل) و آزمون رتبه بندي فريدمن (جهت اهميت نسبي) استفاده گرديد. يافته ها نشان مي دهند که از نظر خبرگان کليت مدل مفهومي بازارگرايي و عملکرد کسب و کار در ايران با برخي اصلاحات مورد تاييد مي باشد. کليه مولفه هاي مدل بطور مستقل حايز اهميت مي باشند. در باب اهميت نسبي، سه عامل بازارگرايي، ايجاد ارزش و عملکرد کسب و کار از اهميت يکساني برخوردارند. اهميت نسبي مولفه هاي بازارگرايي به ترتيب (1) پاسخ و اقدام استراتژيک، (2) بخش ها و سيستم هاي هماهنگ و (3) فرهنگ و رفتار هوشمند است. اهميت نسبي مولفه هاي ايجاد ارزش به ترتيب (1) ارزش ادراکي مشتري از بنگاه، (2) ارزش ادراکي بازار از بنگاه، (3) ارزش ادراکي رقبا و (4) ارزش ادراکي درون بنگاه است. اهميت نسبي مولفه هاي عملکرد کسب و کار به ترتيب (1) عملکرد بنگاه در قبال مشتري، (2) عملکرد بنگاه در قبال بازار، (3) عملکرد رقابتي (در قبال رقيب) و (4) عملکرد دروني بنگاه است.

 
كليد واژه: بازارگرايي، رقابت پذيري، ايجاد ارزش و عملکرد کسب و کار
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها