پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
چهارشنبه 20 اردیبهشت 1391 7:05 PM
2 : مديريت بازرگاني پاييز و زمستان 1387; 1(1):21-38. |
ارزيابي ميزان جذابيت و قابليت استفاده وب سايت (تارنما) شرکت بازرگاني پتروشيمي ايران از ديدگاه مشتريان داخلي در فضاي بازار صنعتي |
حقيقي نسب منيژه*,تابعين آزاده |
* دانشكده علوم اجتماعي و اقتصادي، دانشگاه الزهرا (س)، ايران |
اين پژوهش قابليت استفاده و جذابيت وب سايت شرکت بازرگاني پتروشيمي ايران را از نظر مشتريان داخلي آن در فضاي بازار صنعتي (B2B) مورد ارزيابي قرار مي دهد. طرح مفهومي اين پژوهش دربرگيرنده سه سطح جذابيت، مرورگري و سطح معاملاتي مي باشد که با استفاده از ابزار پرسشنامه در يک تحقيق توصيفي از نوع پيمايشي در بين نمونه آماري شامل 139 شرکت خريدار مواد شيميايي و پليمري توليدي مجتمع هاي پتروشيمي ايران از شرکت بازرگاني پتروشيمي مورد آزمون قرار گرفت. يافته هاي اين پژوهش نشان مي دهند که جذابيت از مطلوبيت کمتري نسبت به قابليت استفاده از ديدگاه مشتريان برخوردار است. مقايسه دو سطح مرتبط با قابليت استفاده در آزمون فريدمن نشان مي دهد که کاوش و مرورگري از سطح مطلوبيت کمتري نسبت به سطح معاملاتي برخوردار است و ارزيابي کلي از وب سايت در سطح مطلوب قرار دارد. رتبه بندي مفاهيم اصلي در سه سطح ارزيابي شده به ترتيب شامل خوانايي، ساختار، اعتماد، فن چاپ، صفحه آرايي، رنگ، مرورگري، يادگيري، محتوا، تعامل و انسجام و سبک راهنماي شرکت بازرگاني پتروشيمي در بهبود و توسعه کيفيت وب سايت آن در دستيابي به يک وب سايت فراگير در برگيرنده مشتريان خارجي، تامين کنندگان و ساير ذي نفعان خواهد بود. |
كليد واژه: بازاريابي الکترونيکي، وب سايت، جذابيت، قابليت استفاده |
نسخه قابل چاپ |