پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
شنبه 16 اردیبهشت 1391 3:24 PM
6 : كاوش هاي مديريت بازرگاني بهار و تابستان 1388; 1(1):98-117. |
طراحي مدلي براي سنجش درجه نابي شرکت هاي توليدي با رويکرد سلسله مراتبي |
ميرغفوري سيدحبيب اله,شفيعي رودپشتي ميثم |
در دنياي تجاري امروز، تنها شرکت هايي باقي مي مانند که به طور همزمان، بهره وري و کيفيت خود را افزايش و هزينه هايشان را کاهش دهند. بي شک، به کارگيري رويکردي که طي آن، در هر مرحله از فرآيند توليد، ارزش افزوده محصول نهايي بالاتر رود دغدغه اصلي اين سازمان هاست. در اين راستا، توليد ناب به عنوان يک ابزار کاربردي جهت بهبود سطح کيفي محصولات در ادبيات مديريت معرفي شده است. علي رغم غناي مطالعاتي و کاربردي توليد ناب، به کارگيري موثر و کارآمد اين نظام همچنان با چالش ها و مشکلاتي مواجه است. به نظر مي رسد ريشه برخي از اين چالش ها در فقدان مدلي جامع براي ارزيابي و بررسي توليد ناب در شرکت ها توليدي باشد. اين مقاله درصدد است مدلي را ارايه کند که با استفاده از آن، بتوان به طور دقيق، درجه نابي صنايع را ارزيابي و بررسي نمود. |
كليد واژه: توليد ناب، درجه نابي، مدل سلسله مراتبي، شرکت هاي توليدي |
![]() |
نسخه قابل چاپ |