0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
شنبه 16 اردیبهشت 1391  3:24 PM

 2 : كاوش هاي مديريت بازرگاني بهار و تابستان 1388; 1(1):23-44.
 
برندينگ، قلب استراتژي هاي تجاري
 
احمدي پرويز,خدامي سهيلا,تقوي شوازي الهه
 
 
 

ديدگاه‌ هاي متفاوتي در ارتباط با استانداردسازي و تطبيق برندهاي بين المللي وجود دارد. ضرورت دارد كه تصميمات برند بين المللي بايستي بر اساس استانداردسازي مفاهيم اساسي (هسته‌ اي) برند ميان كشورها و ارزيابي محدوده‌ اجرايي كه نيازمند تطبيق محلي است، صورت بگيرد. در اين پژوهش، براي تسهيل چنين ارزيابي، يک مدل عرضه - تقاضا ارايه مي شود. اين مدل در شرکت هاي صادراتي مواد غذايي شرکت کننده در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي مواد غذايي آزمون شده است. ديدگاه‌ هاي متفاوتي در ارتباط با استانداردسازي و تطبيق برندهاي بين المللي وجود دارد. ضرورت دارد كه تصميمات برند بين المللي بايستي بر اساس استانداردسازي مفاهيم اساسي (هسته ‌اي) برند ميان كشورها و ارزيابي محدوده‌ اجرايي كه نيازمند تطبيق محلي است، صورت بگيرد. در اين پژوهش، براي تسهيل چنين ارزيابي، يک مدل عرضه - تقاضا ارايه مي شود. اين مدل در شرکت هاي صادراتي مواد غذايي شرکت کننده در چهاردهمين نمايشگاه بين المللي مواد غذايي آزمون شده است. در اين پژوهش، مدل مفهومي براي ساختاربندي تصميمات براي استاندارد و سازگار ساختن برندهاي بين ‌المللي ارايه مي ‌شود و مقتضيات آن مورد ارزيابي قرار مي‌ گيرد. بعد از مروري بر بحث ‌هاي استانداردسازي، تاكيد مي ‌شود كه اساس هسته ‌اي برند مي ‌بايستي بدون تغيير باقي بماند در حاليكه اجراي آن مي ‌بايستي بومي سازي شود. در نتيجه اين پژوهش، حفظ مفاهيم اساسي برند ميان كشورها و تطبيق اجراي آن براي تعديل تفاوت هاي محلي تاييد شد. در نتيجه اين پژوهش، حفظ مفاهيم اساسي برند ميان كشورها و تطبيق اجراي آن براي تعديل تفاوت هاي محلي تاييد شد.

 
كليد واژه: برند، برندينگ بين المللي، برنامه ريزي برند بين المللي، مدل عرضه تقاضاي برندينگ
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها