0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
شنبه 16 اردیبهشت 1391  3:22 PM

 7 : كاوش هاي مديريت بازرگاني پاييز و زمستان 1388; 1(2):171-190.
 
نقش بنگاه هاي كوچک و متوسط (SME`s) صنعتي در خلق فرصت هاي كارآفريني
 
امين بيدختي علي اكبر*
 
* دانشگاه سمنان
 
 

اين پژوهش با هدف بررسي وضعيت توسعه بنگاه هاي كوچک و متوسط(SMEs)  صنعتي در راستاي خلق فرصت هاي كارآفريني انجام گرفته است. تعداد 309 شركت كوچک و متوسط صنعتي مستقر در سطح استان سمنان بر اساس جدول مورگان و كرجسي و طبق روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب گرديدند. روش تحقيق توصيفي از نوع پيمايشي بود و جهت آناليز داده ها از شيوه هاي آماري توصيفي و استنباطي سود جسته شد. يافته ها نشان مي دهند كه بر اساس خروجي آزمون هاي همبستگي بين وضعيت تكنولوژي پيشرفته و ماشين آلات جديد (فناوري توليد)، درجه تخصص و آگاهي نيروي كار، شيوه هاي مديريتي، وضعيت كيفي كالاي توليد شده، نحوه حمايت موسسات مالي، فعاليت هاي صادراتي، تنوع و نوآوري در توليد محصولات جديد و پذيرش ريسک SME ها و خلق فرصت هاي كارآفريني رابطه وجود داشته و بر اساس خروجي هاي آزمون ساين وضعيت متغيرهاي فوق الذکرSME  ها در خلق فرصت هاي كارآفريني تاثير داشته كه اين مطلب از خروجي هاي آزمون كالموگراف - اسميرنوف و از ديدگاه كارآفرينان، قابل دريافت است. در پايان، با توجه به نتايج، پيشنهادهايي نيز ارايه گرديد.

 
كليد واژه: اقتصادي، توسعه، شركت هاي كوچک و متوسط، ايجاد اشتغال، نوآوري
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها