پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
شنبه 16 اردیبهشت 1391 3:20 PM
7 : كاوش هاي مديريت بازرگاني بهار و تابستان 1389; 2(3):163-188. |
عوامل موثر بر عملکرد شرکت هاي کوچک در مراحل اوليه رشد (مطالعه موردي شرکت هاي مستقر در مراکز رشد پارک هاي علم و فناوري کشور) |
ملك زاده غلامرضا,كاظمي مصطفي |
در اين مقاله رابطه ميان توانمندي هاي مديريتي شرکت هاي کوچک مستقر در مراکز رشد پارک هاي علم و فناوري کشور در مراحل اوليه رشد بر عملکرد آنها بهره گيري از نظرات يک گروه کارشناسي و خبره شامل 38 نفر از مديران بررسي مي شود. اين بررسي نشان مي دهد که سازه توانمندي هاي مديريتي داراي سه بعد است: توانمندي بازاريابي، توانمندي مالي / عملياتي و توانمندي هاي فناورانه. رابطه مثبت ميان دو سازه اول و متغير عملکرد کمک مي کند تا فعاليت هاي کليدي و بحراني در مراحل اوليه رشد شناسايي شود. به نظر مي رسد عامل غالب? همان توانمندي بازاريابي باشد. علاوه بر اين? سطح توانمندي بازاريابي همراه با فرض وجود منابع مالي مطمئن خارج از شرکت نيز مطالعه و بررسي شده و نتايج نشان مي دهد هر چه مديران شرکت توانايي هاي مديريتي بيشتري داشته باشند آن شرکت در کسب منابع مالي از منابع خارجي موفق تر است. در عين حال? آموزش هاي هدف دار و حمايتي نيز عاملي تاثيرگذار و تعيين کننده در جهت ايجاد و تقويت اين توانمندي ها هستند. |
كليد واژه: توانمندي هاي مديريتي، اقدامات مديريتي، مرکز رشد فناوري، پارک علم و فناوري، برنامه هاي آموزشي |
نسخه قابل چاپ |