0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
شنبه 16 اردیبهشت 1391  3:19 PM

 6 : كاوش هاي مديريت بازرگاني بهار و تابستان 1389; 2(3):136-162.
 
عوامل موثر بر به کارگيري خدمات موبايل بانک توسط مشتريان و رتبه بندي آنها (مطالعه موردي: شعب بانک تجارت شهر تهران)
 
تقوي فرد محمدتقي,ترابي مصطفي
 
 
 

پژوهش حاضر با هدف شناسايي عوامل موثر بر به کارگيري خدمات «موبايل بانک» با استفاده از مدلي که بر اساس مدل پذيرش فن آوري و تئوري انتشار نوآوري، طراحي و با نظرخواهي از استادان و صاحبنظران بانکي، بومي گرديده، تهيه شده است. اين مدل، عوامل موثر بر به کارگيري خدمات موبايل بانک را به سه بخش ويژگي ‌هاي فن آوري موبايل بانک، ويژگي‌ هاي روان شناختي و ويژگي هاي جمعيت شناختي تقسيم ‌بندي‌ مي ‌کند.
در اين پژوهش، با استفاده از روش توصيفي - پيمايشي، نمونه ‌اي متشکل از 666 نفر از مشتريان بانک تجارت در معرض سوال قرار گرفته ‌اند و با استفاده از آمار توصيفي و استنباطي، به بررسي عوامل موثر بر کاربرد خدمات موبايل بانک پرداخته‌ شده ‌است
.
با توجه به نتايج پژوهش، از بين ويژگي ‌هاي فن آوري موبايل بانک، به ترتيب اولويت، متغيرهاي سازگاري، هزينه استفاده، قابليت آزمون و سودمندي، موثرتر هستند؛ در حالي که پيچيدگي و ريسک درک شده، در اين امر، تاثير چنداني ندارند
.
از بين ويژگي ‌هاي روان شناختي، به ترتيب اولويت، خطرپذيري و طرز فکر پيرامون تغيير از عوامل موثر هستند؛ در حالي که رهبري عقيده در اين مورد، تاثير چنداني ندارد
.

 
كليد واژه: بانکداري الکترونيکي، موبايل بانک، فن آوري اطلاعات، خدمات الکترونيکي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها