پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
شنبه 16 اردیبهشت 1391 3:19 PM
: كاوش هاي مديريت بازرگاني بهار و تابستان 1389; 2(3):60-90. |
انتخاب هم زمان تکنولوژي براي خريدار و تامين کننده با استفاده از يک مدل برنامه ريزي آرماني |
مهرگان محمدرضا,محقق علي,سماواتي محمد |
با توجه به اهميت انتخاب فن آوري مناسب از سويي و ضرورت هماهنگي خريدار و تامين کننده در انتخاب فن آوري متناسب با نياز مشتريان از سوي ديگر، اين مقاله سعي دارد تا در شرايطي که به علت تغيير در نياز مشتري، لازم است تا هم خريدار و هم تامين كننده اقدام به انتخاب و كسب تكنولوژي توليد كنند و با توجه به نقش «رابطه خريدار - تامين كننده» در مرحله انتخاب فن آوري، يک مدل برنامه ريزي آرماني جهت انتخاب هم زمان تكنولوژي (براي خريدار و تامين كننده) ارايه نمايد. اين مدل به دنبال دستيابي به سه هدف در سه سطح اولويت است که در راستاي اين اهداف الزامات مورد نظر و محدوديت هاي هر يک از سازمان ها مورد توجه قرار مي گيرد و همچنين بر لزوم هم گرايي بين دو گزينه منتخب تاکيد مي شود. در نهايت اين مدل با انتخاب دو فن آوري که ظرفيت هاي دو سازمان را تا حد امكان مشابه يكديگر مي سازد، از سرمايه گذاري هاي بي مورد و ايجاد ظرفيت هاي باز و بي استفاده در دو سازمان ها جلوگيري مي کند. |
كليد واژه: انتخاب فن آوري، رابطه خريدار - تامين کننده، برنامه ريزي آرماني |
نسخه قابل چاپ |