پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:53 AM
6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1386; 7(25):151-178. |
تدوين الگوي برون سپاري آموزش سازماني |
قهرماني محمد,حسن مرادي نرگس |
"برون سپاري" يا تامين خدمات از بيرون سازمان، سابقه طولاني دارد و تمام شرکت هاي توليدي و صنعتي از انواع الگوهاي برون سپاري يا پيمانکاري استفاده مي کنند و با آن مانوس هستند. با وجود اين، تحولات سازماني و مديريتي نوين، برون سپاري در خدمات اداري و در جديدترين شکل آن، برون سپاري آموزش سازمان را نيز مطرح و حتي ضروري ساخته است. در اين مقاله، ضمن مطرح کردن مباني نظري برون سپاري به اختصار، چارچوب مفهومي لازم براي برون سپاري آموزش سازمان مطرح و الگويي پيشنهادي نيز ارايه شده است. الگوي پيشنهادي اين طرح حاصل مطالعات نظري و هم چنين اظهار نظر تخصصي 120 نفر از مديران، کارشناسان، محققان و متخصصان مديريت منابع انساني کشور است. ابزار پژوهش پرسش نامه بوده است که اعتبار آن با روش «کرونباخ» محاسبه شده و برابر با 0.89 به دست آمده است. علاوه بر اين، مراحل اجرايي برون سپاري و هم چنين برخي پيشنهادات کاربردي نيز ارايه شده است. |
كليد واژه: برون سپاري، آموزش سازمان، برون سپاري آموزش سازمان |
نسخه قابل چاپ |