0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:44 AM

 5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1386; 7(25):113-149.
 
مورد کاوي چگونگي تاثير کارت امتيازي متوازن بر مديريت فرايندهاي کسب و کار در دو سازمان ايراني
 
الوندي محسن,منصوري سعيده
 
 
 

"کارت امتيازي متوازن (BSC)، رويکردي نوين و چند بعدي در ارزيابي عملکرد و کنترل مديريت است که به طور ويژه، با راهبرد سازمان مرتبط شده. از سوي ديگر براي سازمان ها، بهبود فرايندهاي داخلي و متمرکز ساختن آن ها بر اهداف راهبردي ضروري است. مديران مي توانند، فرايندها را به عنوان سلاح راهبردي به کار بگيرند تا به عملکرد کلاس جهاني برسند و  BSCرا براي دست يابي و حفظ موفقيت راهبردي مورد استفاده قرار دهند.
در اين مقاله، تاثير پياده سازي روش کارت امتيازي متوازن بر فرايندهاي کسب و کار مورد بررسي قرار گرفته است. در اولين قدم، ادبيات BSC و مديريت فرايندهاي کسب و کار بررسي شده و سپس گزارش پياده سازي BSC در دو سازمان ايراني و تاثير آن بر مديريت فرايندهاي اين سازمان ها مشاهده شده است. بخش بعدي به تجزيه و تحليل اطلاعات مورد کاوي دو سازمان اختصاص يافته است. در پايان، نتايج حاصل از تحقيق روي سازمان هاي مورد بررسي با ادبيات تحقيق تطبيق يافته و نتايج حاصل ارايه شده است. طبق بررسي انجام گرفته در اين تحقيق، تاثير BSC در شناسايي فرايندهاي کليدي سازمان، هم راستا سازي فرايندهاي کليدي با راهبردهاي سازمان، بهبود فرايندهاي داخلي و نهايتا مرتبط ساختن "برنامه فعاليت ها" در تمام سطوح سازماني، در دو سازمان مورد مطالعه مشهود است.

 
كليد واژه: کارت امتيازي متوازن (BSC)، مديريت فرايندهاي کسب و کار، فرايندهاي کليدي، مورد کاوي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها