پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:44 AM
3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1386; 7(25):67-85. |
تجارت الکترونيکي |
خاني جزني جمال* |
* سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران |
در اواخر دهه 1990، اقتصاد جهاني با دو تغيير بنيادي و ساختاري ناشي از جهاني شدن و انقلاب فناوري ارتباطات و اطلاعات (ICT) روبه رو شد. برخي تحليل گران اقتصادي برايند اين دو پديده را اقتصاد نوين نام نهاده اند. پيشرفت هاي چشم گير در زمينه فناوري اطلاعات و ارتباطات در دهه هاي اخير، موجب دگرگوني در بسياري از زمينه ها از جمله تجارت جهاني گرديده و به تبع آن، فرايندهاي بسياري از فعاليت هاي تجاري، اقتصادي، بانک داري، گمرکات و غيره دستخوش تغييرات شده اند. |
كليد واژه: تجارت الکترونيکي، جهاني شدن، فناوري ارتباطات و اطلاعات |
نسخه قابل چاپ |