0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:44 AM

 2 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1386; 7(25):33-65.
 
بررسي و تجزيه و تحليل عوامل راهبردي داخلي براي کسب مزيت رقابتي مطالعه موردي: شرکت ايران خودرو
 
قره چه منيژه,ابوالفضلي سيدابوالفضل
 
 
 

کشورهاي در حال توسعه يا توسعه يافته، اگر نتوانند توانايي ها و استعدادهاي ذاتي و طبيعي خود را شناسايي کنند، همواره به صورت کشوري وابسته و متکي به کشورهاي صنعتي باقي خواهند ماند. بنابراين، ايجاد و حفظ مزيت رقابتي به عنوان يک عنصر کليدي براي موفقيت در عرصه هاي ملي و بين المللي اجتناب ناپذير است. لازمه اين مهم نيز شناسايي توانمندي ها و ظرفيت هاي رقابت پذير در صنايع گوناگون و اقتصاد ملي است.
مباني تئوريک تحقيق حاضر براساس دو نگرش موجود به منشا مزيت رقابتي، يعني "تئوري مبتني بر منابع شرکت" و "تئوري سازمان صنعتي" تدوين شده است. از اين دو نوع نگرش، تکيه اصلي پژوهش روي تئوري مبتني بر منابع است. با توجه به اين مکتب، دو نوع رويکرد در شناسايي عوامل داخلي راهبردي بررسي شده است: 1. رويکرد وظيفه اي 2. رويکرد زنجيره ارزش. از دو رويکرد اخير، در پژوهش حاضر از رويکرد وظيفه اي استفاده شده است و در اين رويکرد نيز، از تجزيه و تحليل نسبت ها بهره گرفته ايم. تعيين تاثير عواملي چون توانايي مديريت، فروش و بازاريابي، مالي و حسابداري، توليد و عمليات براي کسب مزيت رقابتي در شرکت ايران خودرو از جمله هدف هاي اين پژوهش است.

 
كليد واژه: راهبرد، رقابت، رويکرد مبتني بر منابع، شايستگي کليدي، مزيت رقابتي، شرکت ايران خودرو
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها