0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:43 AM

 3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1387; 7(26):39-70.
 
تبيين و سنجش عوامل زمينه اي براي استقرار مديريت دانش: مطالعه موردي در شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران - منطقه تهران
 
طبرسا غلامعلي,اورمزي نوشين
 
 
 

امروزه يکي از مهم ترين و با ارزش ترين سرمايه هاي هر سازماني، دانش است. تغييرات سريع و رشد روزافزون دانش و اطلاعات، هر سازماني را بر آن مي دارد تا براي بقا تمام تلاش خود را در مديريت دانش به کار گيرد. لذا سازمان ها در پي شناسايي عوامل زمينه ساز و نيز بستر سازي به منظور ايجاد مديريت دانش برآمده اند تا به موقع از منابع دانشي خود و محيط پيرامون بهره برداري کنند.
تمرکز مديريت دانش، بر بهبود توانايي هاي سازمان است. موفقيت، به ايجاد محيط کاري جديدي نياز دارد که در آن، دانش و تجربه به سادگي تسهيم شوند، فرآيندها و فناوري هاي اطلاعاتي نيز براي اين هدف بايد اعمال شوند. رفتار انسان ها در سازمان هم بايد در اين راستا قرار گيرد تا اطلاعات و دانش آنان ادغام شود و در زمان مناسب به دست افرادي برسد که به آن نياز دارند تا بتوانند با بهره وري بيشتر عمل کنند. مباني زيرساخت مديريت دانش، شامل نظام فناوري اطلاعات، فرآيندهاي دانش و فرهنگ سازماني است که اين مباني به استفاده کامل از دانش منجر مي شوند.
اين تحقيق نيز با مفروض داشتن اين سه عامل در پي تبيين و سنجش وضعيت هر يک از اين عوامل در شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي ايران (منطقه تهران) براي استقرار مديريت دانايي و نيز رتبه بندي آن ها به منظور توجه و تقويت عوامل ضعيف تر بوده است.

 
كليد واژه: مديريت دانش، فناوري اطلاعات، فرآيندهاي دانش، فرهنگ سازماني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها