0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:40 AM

 3 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) تابستان 1387; 7(27):41-57.
 
هوش عاطفي و رهبري سازماني
 
لاجوردي سيدجليل
 
 
 

هوش عاطفي، عاملي براي تمايز مديران عالي و مياني است. پايه و اساس هوش عاطفي، خودآگاهي است. هوش عاطفي مجموعه گسترده اي از مهارت ها و خصوصيات فردي را در برمي گيرد. افراد با داشتن اين آگاهي ها مي توانند عواطف و رفتار خود را بهتر کنترل کنند، ديگران را به خوبي درک کنند، و با آن ها ارتباط بگيرند.
تحقيقات نشان مي دهند، مديران عالي اجرايي موثر، قابليت هاي عاطفي بيشتري نسبت به ساير مديران دارند. ارتباط بسيار خوبي با مديران، کارکنان و سايرين برقرار مي کنند و از اعتماد به نفس و نفوذ زيادي برخوردارند. هم چنين، مديران داراي استعداد بالا از ديد همکاران و سرپرستان خود نمرات بهتري مي گيرند، در حالي که از ديد کارکنان شايستگي چنين نمراتي را ندارند. تفاوت هايي در مديران زن و مرد نيز در اين خصوص ديده مي شود. در مورد هوش عاطفي و تفاوت هاي شغلي، نتيجه مستندي به دست نيامد. نتايج حاصل از اين تحقيق در انتخاب و بهبود عملکرد مديران کاربرد دارد.

 
كليد واژه: رهبري، عملکرد، هوش عاطفي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها