0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:40 AM

 1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) تابستان 1387; 7(27):5-26.
 
نقش سرمايه اجتماعي در کار آفريني سازماني
 
الواني سيدمهدي,عبداله پور مونا
 
 
 

اين مقاله به بحث در مورد نقش سرمايه اجتماعي در کارآفريني که امروزه بسياري از سازمان ها بر آن تاکيد دارند، پرداخته است. ابتدا به طور مختصر مفهوم کارآفريني سازماني بررسي مي شود و در ادامه، مطالعه اي که توسط ليائو و ولش در مورد سازمان ها انجام گرفته است، مطرح مي شود. مطالعات انجام شده در مورد سازمان ها را مي توان به سه دسته کلي طبقه بندي کرد: شاخه اول، مطالعات متمرکز بر "فرد"، شاخه دوم مطالعات متمرکز بر "فرآيند" و شاخه سوم، مطالعات متمرکز بر "نرخ". درنظر گرفتن مفهوم سرمايه اجتماعي در درک کارآفريني حايز اهميت است. از اين رو در ادامه مقاله، سرمايه اجتماعي در هر يک از اين دسته هاي فوق مورد بررسي قرار مي گيرد. از آن جا که سرمايه اجتماعي خود ابعاد متفاوتي دارد، به هر يک از ابعاد آن که شامل بعد ساختاري، رابطه اي و هنجاري است، و نيز ارتباط هر بعد با "تمايل" و "توانايي" که موردنياز کارآفريني است، پرداخته مي شود. در پايان اين بحث، با توجه به مباحث مطرح شده، مدلي از سرمايه اجتماعي مي آيد و رابطه سرمايه اجتماعي و کارآفريني سازماني به تفصيل شرح داده مي شود.

 
كليد واژه: سرمايه اجتماعي، کارآفريني، کارآفريني سازماني
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها