0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:40 AM

 10 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1387; 7(28):245-269.
 
شناسايي عوامل کليدي موفقيت در انجام مطالعات مهندسي ارزش
 
گل دوست جويباري ياسر,نظري احد,بهرنگ نوبري خسرو
 
 
 

هدف اين پژوهش، شناسايي عوامل کليدي موفقيت در انجام مطالعات «مهندسي ارزش» در ايران است. بدين منظور از مدل ماورر و پوکتاس جهت شناسايي اين عوامل بهره گرفته شد. اين دو مدل، 34 متغير را به عنوان عوامل اصلي موثر در انجام مطالعات مهندسي ارزش معرفي کردند. جامعه آماري اين پژوهش، 37 سازمان توليدي و خدماتي استان تهران و نمونه آماري، شامل 250 نفر از افراد درگير، فعال و يا مرتبط با موضوع مطالعات مهندسي ارزش اين سازمان ها بودند. بر اساس داده هاي گردآوري شده از پرسش نامه ها و با استفاده از روش هاي آماري آزمون دو جمله اي و تحليل عاملي، در نهايت هشت عامل کليدي در قالب سه گروه اصلي از بين 34 متغير برآمده از ادبيات تحقيق به عنوان عوامل اصلي موفقيت در انجام مطالعات مهندسي ارزش، در شرايط کنوني سازمان هاي توليدي و خدماتي استان تهران شناسايي شدند.

 
كليد واژه: مهندسي ارزش، عوامل موفقيت، تحليل عاملي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها