0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:39 AM

 4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) پاييز 1387; 7(28):79-102.
 
مديريت سرمايه فکري ضرورتي براي سازمان هاي عصر دانايي محور
 
ميركمالي سيدمحمد,ظهورپرونده وجيهه
 
 
 

در عصر اقتصاد مبتني بر دانش و در پي تغييرات وسيع اقتصادي – اجتماعي، موفقيت سازمان ها به کسب منابع مالي و مادي محدود نمي شود، بلکه منوط به دست يابي به سرمايه هاي نامشهودي است که به كمك آن ها مي توان به برتري رقابتي پايدار رسيد. در محيط راهبردي جديد، سازمان هايي پيشرفت خواهند کرد که خود را سازماني يادگيرنده بدانند که هدفش بهبود مداوم سرمايه فکري است، زيرا سازماني که قادر به افزايش سرمايه فکري خود نباشد، قادر به بقا نيست. ليکن علي رغم اهميت فزاينده سرمايه فکري به عنوان منبع حياتي برتري رقابتي سازمان ها، درک محدودي از آن وجود دارد. اين در حالي است که مديريت سرمايه فکري به مديران سازمان ها اجازه خلق، پرورش، کنترل و حفظ يک منبع مستحکم مزيت رقابتي را مي دهد؛ آن چه که به سادگي به تصرف رقبا در نخواهد. آمد مقاله حاضر چيستي و چگونگي مديريت سرمايه فکري را در سازمان ها بررسي كرده است.

 
كليد واژه: سرمايه فکري، سرمايه انساني، سرمايه ساختاري، سرمايه مشتري، مديريت سرمايه فکري، اقتصاد دانايي محور
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها