0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM

 8 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):221-252.
 
غني سازي متدولوژي حل مساله شش سيگما از طريق نقاط کليدي ارزش آفريني مهندسي ارزش (مطالعه موردي: شرکت ايران خودرو)
 
فرتوك زاده حميدرضا,مختاريان پور مجيد
 
 
 

از ميان رويکردهاي خلاق حل مساله موجود، متدولوژيهاي مهندسي ارزش و شش سيگما به عنوان دو نمونه از رويکردهاي غالب، سالهاست که مورد استفاده سازمانها قرار مي گيرند. البته اين دو نسبت به يکديگر داراي کاستي هايي هستند که مي توانند از طريق ويژگي هاي يکديگر غني سازي شوند. مقاله حاضر با مطالعه تطبيقي وجوه تمايز و برتري هاي مهندسي ارزش در مقايسه با شش سيگما به غني سازي اين رويکرد از طريق نقاط کليدي ارزش آفريني مهندسي ارزش پرداخته است.
در اين پژوهش محققان با انجام 10 مصاحبه اکتشافي با خبرگان مهندسي ارزش و شش سيگما در شرکت ايران خودرو و تجزيه و تحليل آنها طي فرآيند کدگذاري کيفي در جهت غني سازي متدولوژي شش سيگما از طريق نقاط ارزش آفريني مهندسي ارزش تلاش نموده اند. حاصل اين کار الگوي «شش سيگماي غني شده به وسيله نقاط کليدي ارزش آفريني و ابزارهاي مکمل مهندسي ارزش» مي باشد. در اين الگو، مهندسي ارزش با تقويت سه رويکرد «جامع انديشي»، «تازه انديشي» و «دورانديشي» در شش سيگما موجب غني سازي اين متدولوژي شده است.

 
كليد واژه: مهندسي ارزش، شش سيگما، کدگذاري باز، کدگذاري محوري، کدگذاري انتخابي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها