0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:37 AM

 6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1387; 7(29):139-192.
 
مطالعه تطبيقي راهبردهاي توليد در صنعت فناوري اطلاعات ايران، کره و ژاپن
 
شيخ زاده محمد,گودرزي غلام رضا
 
 
 

بدون شک راهبرد ساخت و توليد يکي از مهمترين مولفه ها در فرآيند برنامه ريزي کسب و کار يک سازمان است. طي سال هاي اخير تحقيقات جدي در زمينه راهبرد توليد صورت گرفته است. براي کسب مزيت رقابتي، راهبردهاي بازاريابي و توليد بايد با راهبرد سازمان مرتبط و همراه باشند [اسکينر، 1969]. وقتي سازمان ها نتوانند به ارتباط بين راهبرد توليد و راهبرد سازمان پي ببرند، با نظام  هاي توليدي غيررقابتي، که پرهزينه و وقت گير است، مواجه خواهند شد.
هدف از اين تحقيق، بررسي و مقايسه استراتژي هاي ساخت و توليد و تاثير آن بر عملکرد سازماني در صنعت فناوري اطلاعات ايران، کره و ژاپن است. شالوده اين تحقيق بر دو فرض اساسي استوار مي باشد: 1) اقدامات و راهبردهاي توليد در اين سه کشور، تفاوت معني داري دارند؛ 2) اين تفاوت ها به طور چشمگير بر عمليات ساخت و توليد و عملکرد سازماني تاثير مي گذارد.
تمرکز اين تحقيق بر شناسايي تفاوت هاي موجود بين ايران، کره و ژاپن در راهبردهاي توليد و عملکرد و اقدامات کسب و کار از طريق بررسي نتايج حاصل از پرسش نامه هاي ارسالي براي شرکت هاي فناوري اطلاعات اين سه کشور مي باشد. تفاوت هاي بين شرکت هاي ايراني، کره اي و ژاپني از چندين زاويه مورد بررسي قرار گرفته است.

 
كليد واژه: راهبرد توليد، صنعت فناوري اطلاعات، مطالعه تطبيقي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها