پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:33 AM
6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1389; 10(4 (پياپي 37)):89-105. |
تاثير شخصيت نام تجاري بر وفاداري مشتريان |
موتمني عليرضا,مرادي هادي*,همتي امين |
* دانشگاه سمنان |
اهميت نام تجاري و تاثير آن در فروش محصولات و خدمات به طور فزاينده اي در حال گسترش است و آگاهي از شخصيت نام تجاري و ابعاد آن براي همه موسسات حائز اهميت مي باشد. به همين دليل در تحقيق حاضر به شناسائي ابعاد شخصيتي نام تجاري پرداخته شده و تاثير شخصيت نام تجاري بر رضايت، ارزش ادراکي، اعتماد و وفاداري به نام تجاري مورد بررسي قرار مي دهد. با استفاده از پرسشنامه، نظرات 212 نفر از کاربران شركت ايرانسل جمع آوري گرديد. جهت تحليل داده ها از تحليل عاملي و مدلسازي معادلات ساختاري استفاده شد. نتايج تحليل عاملي چهار بعد را براي شخصيت نام تجاري ايرانسل معرفي مي کند. نتايج تحقيق حاکي از تاثير مثبت و معني دار شخصيت نام تجاري بر رضايت و ارزش ادراکي و همچنين تاثير معني دار رضايت بر اعتماد و وفاداري، و ارزش ادراکي بر رضايت و وفاداري مشتريان است. لذا، موسسات خدماتي بايد با تمرکز بر ارتباطات و دستيابي به روابط عمومي اثربخش به ايجاد و حفظ شخصيت نام تجاري مطلوب اقدام نمايند. چرا كه ارتباطات نقش حياتي در خلق و حفظ شخصيت نام تجاري دارد. |
كليد واژه: شخصيت نام تجاري، اعتماد، وفاداري، رضايت، ارزش ادراکي |
نسخه قابل چاپ |