0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:33 AM

 6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1389; 10(4 (پياپي 37)):89-105.
 
تاثير شخصيت نام تجاري بر وفاداري مشتريان
 
موتمني عليرضا,مرادي هادي*,همتي امين
 
* دانشگاه سمنان
 
 

اهميت نام تجاري و تاثير آن در فروش محصولات و خدمات به طور فزاينده اي در حال گسترش است و آگاهي از شخصيت نام تجاري و ابعاد آن براي همه موسسات حائز اهميت مي باشد. به همين دليل در تحقيق حاضر به شناسائي ابعاد شخصيتي نام تجاري پرداخته شده و تاثير شخصيت نام تجاري بر رضايت، ارزش ادراکي، اعتماد و وفاداري به نام تجاري مورد بررسي قرار مي دهد. با استفاده از پرسشنامه، نظرات 212 نفر از کاربران شركت ايرانسل جمع آوري گرديد. جهت تحليل داده ها از تحليل عاملي و مدلسازي معادلات ساختاري استفاده شد. نتايج تحليل عاملي چهار بعد را براي شخصيت نام تجاري ايرانسل معرفي مي کند. نتايج تحقيق حاکي از تاثير مثبت و معني دار شخصيت نام تجاري بر رضايت و ارزش ادراکي و همچنين تاثير معني دار رضايت بر اعتماد و وفاداري، و ارزش ادراکي بر رضايت و وفاداري مشتريان است. لذا، موسسات خدماتي بايد با تمرکز بر ارتباطات و دستيابي به روابط عمومي اثربخش به ايجاد و حفظ شخصيت نام تجاري مطلوب اقدام نمايند. چرا كه ارتباطات نقش حياتي در خلق و حفظ شخصيت نام تجاري دارد.

 
كليد واژه: شخصيت نام تجاري، اعتماد، وفاداري، رضايت، ارزش ادراکي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها