پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:32 AM
5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1389; 10(4 (پياپي 37)):73-87. |
مدل توسعه کارآفريني در سازمانهاي کوچک و متوسط |
الواني سيدمهدي,رودگرنژاد فروغ* |
* واحد علوم و تحقيقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامي |
هدف از اجراي تحقيق حاضر، طراحي مدل توسعه کارآفريني در سازمانهاي کوچک و متوسط سازمان فني و حرفه اي با استفاده از يک مدل سه بعدي (پرورش ويژگيها، تحريک انگيزه ها و دانش و مهارتهاي کارآفريني است. نمونه آماري 260 نفر از شرکتهاي کوچک و متوسط سازمان فني و حرفه اي استان مازندران بوده و داده هاي مورد نياز با استفاده از پرسشنامه اي با اجزا استاندارد و ضريب پايايي %91 جمع آوري و سپس به آزمون فرضيه هاي تحقيق پرداخته شده است. يافته ها بر اساس آزمون ويلکاکسون و با استفاده از نرم افزار spss نشان داد که دوره هاي آموزشي فني و حرفه اي بر توسعه کارآفريني سازمانهاي کوچک و متوسط سازمان فني و حرفه اي موثر بوده است. آزمون تحليل عاملي نيز متغيرهاي تحقيق را در قالب هفت عامل ارائه کرده و در نهايت الگوي معادلات ساختاري، مدل را بصورت اثرگذاري مستقيم و غيرمستقيم مورد بررسي قرار داد و کليت مدل مورد تائيد واقع شد. |
كليد واژه: توسعه کارآفريني، مدل مفهومي، سازمانهاي کوچک و متوسط (SME) |
نسخه قابل چاپ |