0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:32 AM

 5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1389; 10(4 (پياپي 37)):73-87.
 
مدل توسعه کارآفريني در سازمانهاي کوچک و متوسط
 
الواني سيدمهدي,رودگرنژاد فروغ*
 
* واحد علوم و تحقيقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامي
 
 

هدف از اجراي تحقيق حاضر، طراحي مدل توسعه کارآفريني در سازمانهاي کوچک و متوسط سازمان فني و حرفه اي با استفاده از يک مدل سه بعدي (پرورش ويژگيها، تحريک انگيزه ها و دانش و مهارتهاي کارآفريني است. نمونه آماري 260 نفر از شرکتهاي کوچک و متوسط سازمان فني و حرفه اي استان مازندران بوده و داده هاي مورد نياز با استفاده از پرسشنامه اي با اجزا استاندارد و ضريب پايايي %91 جمع آوري و سپس به آزمون فرضيه هاي تحقيق پرداخته شده است. يافته ها بر اساس آزمون ويلکاکسون و با استفاده از نرم افزار spss نشان داد که دوره هاي آموزشي فني و حرفه اي بر توسعه کارآفريني سازمانهاي کوچک و متوسط سازمان فني و حرفه اي موثر بوده است. آزمون تحليل عاملي نيز متغيرهاي تحقيق را در قالب هفت عامل ارائه کرده و در نهايت الگوي معادلات ساختاري، مدل را بصورت اثرگذاري مستقيم و غيرمستقيم مورد بررسي قرار داد و کليت مدل مورد تائيد واقع شد.
در پايان مقاله، ضمن ارائه تفصيلي نتايج و يافته ها، موارد مذكور جمع بندي شده، بحث و مقايسه، پيشنهادات كاربردي و پيشنهادات مرتبط با ادامه و پيگيري تحقيقات مشابه در آينده ارائه شده است.

 
كليد واژه: توسعه کارآفريني، مدل مفهومي، سازمانهاي کوچک و متوسط (SME)
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها