پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:32 AM
4 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1389; 10(4 (پياپي 37)):57-71. |
نقش گرايش به يادگيري بر نوآوري و عملکرد سازماني |
معطوفي علي رضا,تاجديني كيهان,آقاجاني حسنعلي*,تاجديني كيوان |
* بابلسر، دانشگاه مازندران |
در حالي که پژوهش هاي متعددي به بررسي نقش يادگيري محوري بر عملکرد بنگاه هاي کوچک و متوسط و شرکت هاي بزرگ پرداخته اند با اين وجود ادبيات پژوهش با شواهد تجربي کمي در رابطه با بررسي اثر يادگيري محوري بر نوآوري در شرکت هاي کوچک همراه مي باشد. يافته هاي اين پژوهش پس از بررسي 87 بنگاه کوچک خدماتي و توليدي تهران ضمن تاييد نتايج پژوهش هاي گذشته، بينش جديدي را در خصوص شناسايي تاثير ابعاد يادگيري محوري بر نوآوري و به تبع آن بر عملکرد بنگاه هاي کوچک فراهم مي آورد. همچنين با وجود تاييد برخي فرضيه ها، ضروري به نظر مي رسد که نتايج بايد در سايه محدوديت هاي موجود مورد توجه قرار گيرند، که البته اين امر حوزه هاي مناسبي را جهت پژوهش هاي آتي فراهم خواهد آورد. |
كليد واژه: يادگيري، نوآوري، عملکرد، سازمان |
نسخه قابل چاپ |