پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:32 AM
5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1389; 9(1 (پياپي 34)):77-93. |
برداشت ادراكي از لوازم خانگي ايراني و كره اي |
خورشيدي غلامحسين,عارفي اصغر,فياضي آزاد علي* |
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي |
در بازارهاي کنوني که مشتريان براي تنظيم قوانين بازي رقابتي داراي قدرت کافي اند مي باشند، لزوم توجه به کليه اصول بازاريابي از سوي شرکت ها به منظور بقا و موفقيت در هر کسب و کاري بيش از پيش احساس مي شود. در سال هاي اخير، افزايش انواع محصولات وارداتي در بازار لوازم خانگي از يک سو و سياست دولت در حمايت از محصولات مشابه ساخت داخل از سوي ديگر، باعث ايجاد فضاي رقابتي جديدي در اين کسب و کار شده است. اين تحقيق از نظر هدف كاربردي، از نظر شيوه جمع آوري اطلاعات، پيمايشي و ابزار جمع آوري اطلاعات آن، پرسشنامه است. طي اين تحقيق، جايگاه برند محصول يخچال فريزر شرکت هاي مذکور از ديدگاه مشتريان آنها با استفاده از فن نقشه ادراكي ترسيم شد و در نهايت بر اساس نتايج به دست آمده، نقاط قوت و ضعف برند محصولات مزبور ، در قالب چهار متغير آميخته بازاريابي شناسايي شد که بر اين اساس، به غير از متغير قيمت، شرکت ال جي از حيث ساير متغيرها در موقعيت و جايگاه بهتري نسبت به شرکت امرسان قرار دارد. |
كليد واژه: جايگاه، برند، لوازم خانگي، محصول يخچال فريزر، نقشه ادراكي |
نسخه قابل چاپ |