0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:32 AM

 5 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1389; 9(1 (پياپي 34)):77-93.
 
برداشت ادراكي از لوازم خانگي ايراني و كره اي
 
خورشيدي غلامحسين,عارفي اصغر,فياضي آزاد علي*
 
* دانشكده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

در بازارهاي کنوني که مشتريان براي تنظيم قوانين بازي رقابتي داراي قدرت کافي اند مي باشند، لزوم توجه به کليه اصول بازاريابي از سوي شرکت ها به منظور بقا و موفقيت در هر کسب و کاري بيش از پيش احساس مي شود. در سال هاي اخير، افزايش انواع محصولات وارداتي در بازار لوازم خانگي از يک سو و سياست دولت در حمايت از محصولات مشابه ساخت داخل از سوي ديگر، باعث ايجاد فضاي رقابتي جديدي در اين کسب و کار شده است. اين تحقيق از نظر هدف كاربردي، از نظر شيوه جمع آوري اطلاعات، پيمايشي و ابزار جمع آوري اطلاعات آن، پرسشنامه است. طي اين تحقيق، جايگاه برند محصول يخچال فريزر شرکت هاي مذکور از ديدگاه مشتريان آنها با استفاده از فن نقشه ادراكي ترسيم شد و در نهايت بر اساس نتايج به دست آمده، نقاط قوت و ضعف برند محصولات مزبور ، در قالب چهار متغير آميخته بازاريابي شناسايي شد که بر اين اساس، به غير از متغير قيمت، شرکت ال جي از حيث ساير متغيرها در موقعيت و جايگاه بهتري نسبت به شرکت امرسان قرار دارد.

 
كليد واژه: جايگاه، برند، لوازم خانگي، محصول يخچال فريزر، نقشه ادراكي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها