0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:31 AM

 1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1389; 10(4 (پياپي 37)):9-25.
 
الگوي ارزيابي نگرش مصرف کنندگان از گسترش نام تجاري
 
حميدي زاده محمدرضا,حاجي كريمي عباسعلي,بابائي زكليكي محمدعلي,جلالي سيدمهدي*
 
* دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي
 
 

پژوهش حاضر با هدف طراحي و تبيين مدل ارزيابي نگرش مصرف کنندگان از گسترش نام تجاري و شناسايي عوامل موثر و غيرموثر بر موفقيت اين راهبرد رشد مهم، انجام شده است. سنجش متغيرهاي تحقيق از طريق دو پيش آزمون و يک آزمون اصلي و با استفاده از سه پرسشنامه صورت پذيرفت. پس از اطمينان از پايايي و روايي ابزار اندازه گيري، از روش هاي تحليل عاملي اکتشافي و تاييدي، در ميان نمونه اي متشکل از 384 از خريداران لوازم خانگي در سه بازار اصلي لوازم خانگي توزيع شد. روش تحقيق حاضر پيمايشي- همبستگي و به طور مشخص مبتني بر معادلات ساختاري بود. سرانجام، مدل جامع گسترش نام تجاري نشان داد تناسب ادراک شده، کيفيت ادراک شده و قدرت نام تجاري مادر بر روي ارزيابي مصرف کنندگان تاثيرگذار است. همچنين تاثير اشتياق به عنوان يک متغير تعديل کننده بر روي گسترش نام تجاري تاييد شد.

 
كليد واژه: گسترش نام تجاري، تناسب، کيفيت ادراک شده، قدرت نام تجاري، اشتياق
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها