پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:31 AM
1 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) زمستان 1389; 10(4 (پياپي 37)):9-25. |
الگوي ارزيابي نگرش مصرف کنندگان از گسترش نام تجاري |
حميدي زاده محمدرضا,حاجي كريمي عباسعلي,بابائي زكليكي محمدعلي,جلالي سيدمهدي* |
* دانشکده مديريت و حسابداري، دانشگاه شهيد بهشتي |
پژوهش حاضر با هدف طراحي و تبيين مدل ارزيابي نگرش مصرف کنندگان از گسترش نام تجاري و شناسايي عوامل موثر و غيرموثر بر موفقيت اين راهبرد رشد مهم، انجام شده است. سنجش متغيرهاي تحقيق از طريق دو پيش آزمون و يک آزمون اصلي و با استفاده از سه پرسشنامه صورت پذيرفت. پس از اطمينان از پايايي و روايي ابزار اندازه گيري، از روش هاي تحليل عاملي اکتشافي و تاييدي، در ميان نمونه اي متشکل از 384 از خريداران لوازم خانگي در سه بازار اصلي لوازم خانگي توزيع شد. روش تحقيق حاضر پيمايشي- همبستگي و به طور مشخص مبتني بر معادلات ساختاري بود. سرانجام، مدل جامع گسترش نام تجاري نشان داد تناسب ادراک شده، کيفيت ادراک شده و قدرت نام تجاري مادر بر روي ارزيابي مصرف کنندگان تاثيرگذار است. همچنين تاثير اشتياق به عنوان يک متغير تعديل کننده بر روي گسترش نام تجاري تاييد شد. |
كليد واژه: گسترش نام تجاري، تناسب، کيفيت ادراک شده، قدرت نام تجاري، اشتياق |
نسخه قابل چاپ |