پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391 11:31 AM
7 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1389; 9(1 (پياپي 34)):109-122. |
رابطه مديريت ارتباط با مشتري (CRM) با عملکرد بازاريابي |
طاهرپوركلانتري حبيب اله*,طيبي طلوع احمد |
* موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي |
مديريت كارآمد روابط مشتري يک چالش مهم در رقابت كسب و كار شده است. سازمان ها نياز به اطلاعاتي درباره اينكه مشتريانشان چه كساني هستند، انتظارات و نيازهاي آنها چيست و چگونه بايد نيازهاي آنها را بر طرف کرد، دارند. اين مقاله در پي بررسي رابطه مديريت ارتباط با مشتري با عملکرد بازاريابي در صنعت بانکداري است. روش هاي تحقيق توصيفي، کاربردي و همبستگي در پژوهش انجام شده به کار گرفته شده است. جامعه آماري پژوهش، تمامي بانک هاي مركزي بخش دولتي و خصوصي شهر تهران است. به منظور جمع آوري اطلاعات، يک پرسشنامه براي سازمان بانک ها و دو پرسشنامه ديگر براي مشتريان بانک ها طراحي و تدوين شد. تحقيقات متعدد نشان مي دهد که CRM تاثير بسزايي بر عملکرد بازاريابي سازمان ها مي گذارد. ليکن، در پژوهش انجام شده بين متغيرهاي مورد مطالعه ارتباط ضعيفي وجود دارد. |
كليد واژه: مديريت ارتباط با مشتري، عملکرد بازاريابي، مشتري مداري، مشتري کليدي، مديريت دانش |
نسخه قابل چاپ |