0

بانک مقالات مدیریت بازرگانی

 
mehdi0014
mehdi0014
کاربر طلایی1
تاریخ عضویت : مرداد 1389 
تعداد پست ها : 287351
محل سکونت : آ.غربی-سولدوز

پاسخ به:بانک مقالات مدیریت بازرگانی
جمعه 8 اردیبهشت 1391  11:31 AM

 6 : چشم انداز مديريت بازرگاني (چشم انداز مديريت (پيام مديريت)) بهار 1389; 9(1 (پياپي 34)):95-108.
 
تحليل محتوا و مقايسه کيفيت بيانيه ماموريت شرکت هاي صنعتي و خدماتي برتر ايران
 
رضواني حميدرضا*,اكبرزاده زين العابدين
 
* دانشكده علوم اقتصادي و اداري، دانشگاه مازندران
 
 

تعريف روشن از مقصد راهبردي و ماموريت سازمان مي تواند تحقق هدف هاي واقع بينانه آن را ممكن مي ‌سازد. بيانيه ماموريت سندي است که علت و فلسفه وجودي سازمان را بيان مي کند و سازمان هايي که هويت شخصي خود را مي دانند نسبت به آنهايي که درک واضح و روشني از علت وجودي خود ندارند، موفق تر عمل مي کنند. هدف اصلي اين تحقيق تحليل محتوا و مقايسه کيفيت بيانيه ماموريت شرکت هاي صنعتي و خدماتي برتر ايران، و انتخاب شاخص مناسب براي قضاوت در مورد کيفيت بيانيه ماموريت شرکت هاي مورد مطالعه است. براي جمع آوري داده ها، 100 شرکت برتر صنعتي و خدماتي ايران در سال 1387 انتخاب شده اند که ليست آن توسط وزارت صنايع و معادن اعلام شده است. جهت دستيابي به بيانيه ماموريت آنها به صورت الکترونيکي اقدام شد. روش تحقيق تحليل محتوا است که در اين راستا، 15 عنصر و 12 ويژگي به عنوان شاخص هاي مناسب براي تحليل محتوا و مقايسه کيفيت بيانيه ماموريت در نظر گرفته شده است. نتايج تحقيق نشان داد که، بهتر است در بررسي کيفيت بيانيه ماموريت به جاي بررسي عناصر از بررسي ويژگي هاي ماموريت استفاده شود و نيز کيفيت بيانيه ماموريت شرکت هاي خدماتي بهتر از شرکت هاي صنعتي است.

 
كليد واژه: ماموريت، تحليل محتوا، بيانيه ماموريت، مقصد راهبردي
 
 

 نسخه قابل چاپ

 
 
تشکرات از این پست
دسترسی سریع به انجمن ها